دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸

هومن سیدی عنوان کرد:

«سیزده» در جشنواره فجر امسال اکران می‌شود/ فیلم جدیدم را آبان کلید می‌زنم

هومن سیدی بازیگر در نشست خبری فیلم داوود و قمری

سینماپرس-گروه سینما/ هومن سیدی با اعلام خبر ساخت فیلم جدیدش گفت: اولین اکران «سیزده» را به جشنواره فجر امسال موکول کردیم.

سعید سعدی؛ تهیه کننده فیلم «سیزده» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس درباره زمان اکران فیلم گفت: ترجیح دادیم با توجه به وضعیت اکرانی که وجود دارد اولین نمایش فیلم را در جشنواره فجر داشته باشیم. چون پروانه نمایش را دریافت کرده ایم این برنامه ریزی را به صلاح فیلم دانستیم.

 

وی در توضیح این تصمیم اضافه کرد: چون پروانه نمایش فیلم را دیر دریافت کردیم و تمام نوبت های اکران تا جشنواره پر شده بودند به این نتیجه رسیدیم که اگر اجازه بدهیم داوران و منتقدان در جشنواره به قضاوت فیلم بنشینند بهتر است.

 

هومن سیدی کارگردان فیلم هم در پاسخ به سوال خبرنگار سینماپرس درباره چگونگی حضورش در جشنواره فجر گفت: امسال با همین فیلم «سیزده» در جشنواره حضور دارم اما درباره پروژه جدیدم در حال تحقیق هستم تا بعد از به نتیجه رسیدن پیش تولید را آغاز کنیم. تصمیم دارم فیلم جدیدم را در مهرماه یا آبان ماه کلید بزنم اما برای جشنواره آماده نخواهد شد.

 

وی در توضیح عدم نمایش «سیزده» در جشنواره فجر و دریافت پروانه نمایش بدون اصلاحات توضیح داد: وقتی برای حضور در جشنواره فجر پارسال اقدام کردیم نسخه ارائه شده از طرف ما نصفه بود و هیئت انتخاب قبول نکردند بدون پایان بندی فیلم را به جشنواره بپذیرند. اما پس از تمام شدن فیلم شورای پروانه نمایش نسخه کامل را دیدند و مسکلی برای نمایش فیلم احساس نکردند.

 

گفتنی ست، هومن سیدی پیش از این فیلم «آفریقا» را ساخته است که در بخش ویدئویی بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و مورد استقبال منتقدین و کارشناسان قرار گرفت.

 

در فیلم «سیزده» که داستانی با مضمون اجتماعی دارد، امیر جعفری، آزادی صمدی، ریما رامین‌فر، امیر جدیدی ، نوید محمدزاده، یسنا میرطهماسب و ویشکا آسایش بازی می کنند و مهران احمدی حضور افتخاری دارد.

 

 

 انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.