چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶

ستار اورکی:

موسیقی «خودزنی» با سازهای زهی و پیانو نواخته شد

ستار اورکی آهنگساز در نشست فیلم شورشیرین در سی امین جشنواره فیلم فجر

سینما پرس- گروه هفت هنر/ستار اورکی، آهنگساز موسیقی فیلم «خودزنی» گفت: سازهای زهی و پیانو سازهای قالب در موسیقی این فیلم بوده اند.

ستار اورکی نوازنده و آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: برای موسیقی فیلم «خودزنی» به کارگردانی احمد کاوری از موسیقی شخصیت بهره بردم و با در نظر گرفتن تمامی شخصیت های فیلم مخصوصا شخصیت امین حیایی موسیقی را نوشتم.

 

وی افزود: برای سازبندی کار از سازهای زنده به صورت ارکسترال استفاده کردم و در پایان هم از کلام رضا یزدانی با ترانه ای از بابک صحرایی استفاده شده است. سازهای زهی و پیانو سازهای قالب در موسیقی این فیلم بوده اند.

 

این آهنگساز تصریح کرد: موسیقی این فیلم لحظات دشواری را همراه داشته و من لحظات عاطفی را نیز وارد کردم، همزمان موسیقی یک درامی را دنبال می کند که گاهی به صورت اکشن های خنثی و گاهی اکشن های لطیفی خود را نشان می دهد.

 

وی ادامه داد: کل ساخت موسیقی «خودزنی» 40 روز زمان برد که به جز تیتراژ 25 تا 26 دقیقه موسیقی متن این کار است.

 

اورکی در پاسخ به این سوال که در ساخت موسیقی این فیلم تعامل کارگردان و آهنگساز چقدر بوده است، عنوان کرد: سیقهکارگردان هم قاعدتا دخیل بوده است ولی کاملا کارگردان کار را به من سپرد و چیزی که در فیلم به گوش می رسد سلیقه شخصی خود من است، کمتر پیش می آید کارگردان نمونه ای را به من نشان دهد و من براساس آن موسیقی بسازم.

 

وی با بیان اینکه معمولا موسیقی فیلم در اولویت آخر پروژه ها قرار می گیرد، یادآور شد: وضعیت موسیقی فیلم را از آهنگسازانی که در حال حاضر به طور جدی کار می کنند می شود فهمید. از آهنگسازان نسل من بیش از 10 نفر را نمی توان نام برد که جدی کار می کنند، این نشان از این دارد که با فیلم هایی که تولید می شود و تولیدی که در یک سال پرکار داشته ایم می بینیم که موسیقی فیلم نادیده گرفته می شود و بیشتر کارگردان ها سراغ موسیقی دم دستی می روند. متاسفانه هنوز پول برای تهیه کننده ملاک است و کارگردان و تهیه کننده های کمی داریم که به سمت موسیقی جدی بروند و معمولا موسیقی فیلم در اولویت آخرشان قرار دارد.  

 

آهنگساز فیلم «جدایی نادر از سیمین» در پایان خاطر نشان کرد: جا دارد یادی کنم از اردشیر ایران نژاد تهیه کننده خوب فیلم «خودزنی» که پارسال همین زمان از میان ما رفت.

 

انتهای پیام/ص - ب.ب 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.