یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷

در برداشت آزاد حسین پارسایی/

هنگامه قاضیانی یا مریلا زارعی کدام «دا» می‌شوند؟

زارعی-قاضیانی

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ حسین پارسایی ضمن بیان اینکه نمایش «شهسواران را چه شد؟» برداشتی آزاد از رمان «دا» است در مورد گزینه های احتمالی خود برای بازی در این نمایش توضیح داد.

حسین پارسایی کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس در مورد نمایش «شهسواران را چه شد؟» اظهار داشت: این نمایش برداشتی آزاد نسبت به رمان «دا» است وما اصراری بر این موضوع نداریم که بگوییم که در تلاش به صحنه بردن این رمان هستیم بلکه ما از ظرفیت ها و بزنگاه های نمایشی این رمان برای به صحنه بردن اثری حرفه ای، جذاب و قابل لمس برای مخاطب استفاده می کنیم.

 

وی ادامه داد: اساسا طرح اصلی این نمایش برگرفته شده از شخصیت اصلی رمان «دا» بوده که توسط نویسنده اثر با چند روایت مستند از خرمشهر و چند شخصیت حاضر در جبهه ترکیب شده و به یک اثر نمایشی تبدیل شده است، قهرمان اصلی این نمایش شیرزنی است که در کنار مردان و پا به پای انها در دفاع و آزاد سازی خرمشهر تلاش کرده و در این جنگ خانواده خود را نیز از دست داده است.

 

پارسایی در خصوص بازیگران این اثر نمایشی گفت: با توجه به اینکه نمایشنامه این کار هنوز در مرحله بازنویسی قرار دارد و تکمیل نشده است بنابراین هنوز نمی توانم به طور قطعی برای شخصیت های این نمایش بازیگری را انتخاب کنم اما با این وجود با چند نفر از بازیگران در این زمینه گفت و گو هایی را داشته ام و برخی را نیز در ذهن خودم برای این کاراکتر ها در نظر گرفته ام که از این میان می توانم به هنگامه قاضیانی، مریلا زارعی، آزیتا حاجیان، نگار جواهریان، صابر ابر، حسین یاری، رضا ایرانمنش، محمود عزیزی و... اشاره کنم.

 

وی افزود: این نمایش کار سختی است و من می خواهم که بهترین انتخاب ها را برای آن داشته باشم، «شهسواران را چه شد» کاری حماسی، رئال و اجتماعی است بنابراین برای جذب مخاطب و جلب رضایت آنها در جهت تماشای نمایشی با ویژگی های یک کار حرفه ای باید از فاکتورهایی چون طراحی، موسیقی و یا نوع نگاه اجرایی کارگرگردان به صورت ویژه برخوردار باشد.

 

این کارگردان خاطر نشان کرد: این نمایش همزمان با هفته دفاع مقدس یعنی اواخر شهریور ماه سال جاری به مدت یک ماه در تالار اندیشه حوزه هنری به صحنه می رود.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.