شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳

بازیگر فیلم فرهادی نامزد جایزه اسکار می‌شود

برنیس بژو و فرهادی

سینما پرس- گروه سینما/ کارشناس هالیوود ریپورتر پیش بینی کرد برنیس بژو که در فیلم سینمایی «گذشته» به کارگردانی اصغر فرهادی بازی کرده است یکی از نامزدهای دریافت جایزه اسکار می‌شود.

به گزارش سینما پرس، اسکات فین‌برگ؛ کارشناس هالیوود ریپورتر که هر ساله نامزدهای بخش‌های مختلف مراسم آکادمی اسکار را پیش بینی می‌کند، در پیش بینی 6 ماه نخست سال خود برنیس بژو؛ بازیگر فیلم سینمایی «گذشته» به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی را لایق نامزدی برای دریافت جایزه بهترین بازیگر زن مراسم اهدای جوایز اسکار دانست.

 

به گزارش سینما پرس، این کارشناس و منتقد سینمایی درباره آثار حاضر در شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن و نامزدی آن‌ها در بخش‌های مختلف مراسم آکادمی اسکار گفت: فیلم سینمایی «آبی گرم‌ترین رنگ است» (Blue is tha Warmest Color) به کارگردانی عبدالطیف کشیشه به دلیل موضوع خاص‌اش برای اعضای آکادمی ریسک بالایی در جهت انتخاب دارد، اما ایساک اسکار که در فیلم سینمایی «درون لوین دیوس» (Inside Liewyn Davis) ایفای نقش کرده است و برنیش بژو که در فیلم سینمایی «گذشته» بازی کرده است به ترتیب می‌توانند در فهرست نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش اول زن شصت و ششمین دوره مراسم قرار بگیرند.

 

این منتقد اظهار کرد که بروس درن؛ بازیگر جدیدترین فیلم سینمایی الکساندر پاین به نام «نبراسکا» (Nebraska) نیز می‌تواند نامزد در یافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود.

 

برنیس بژو که پیش از این توانسته برای بازی در فیلم «گذشته» جایزه بهترین بازیگر زن شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن را دریافت کند، در سال 2012 میلادی برای ایفای نقش در فیلم صامت و سیاه و سفید «هنرمند» (The Artist) نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن هشتاد و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار شده بود.

 

علاوه بر بژو، علی مصفا و طاهر رحیم دیگر بازیگران «گذشته» هستند. در فیلم سینمایی «گذشته» احمد (علی مصفا) پس از اختلاف طولانی با همسرش ماری (برنیس بژو) وی را رها کرده و به ایران برمی‌گردد و همسرش با مردی فرانسوی به نام سمیر (طاهر رحیم) آشنا می‌شود و آن مرد وارد زندگی‌اش می‌شود. در همین حال است که او به شوهرش در ایران نامه می‌نویسد و از او تقاضای طلاق می‌کند. مرد به فرانسه برمی‌گردد و فردی جدید را در خانه‌اش با دو بچه‌اش می‌بیند و داستان ادامه می یابد.

 

همچنین این منتقد اظهار کرد که فیلم سینمایی «همه چیز گم شده است» (All Is Lost) به کارگردانی جی سی کاندار که در بخش مسابقه اصلی شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن حضور نداشت نیز توانایی نامزد شدن در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را دارد.

 

هشتاد و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار در تاریخ 2 مارس (11 اسفند) زمستان سال جاری در سالن «دالبی تیه‌تر» شهر هالیوود برگزار می‌شود. شبکه تلویزیونی «ای بی سی» نیز این مراسم مهم و معتبر را به صورت زنده پخش می‌کند.

 

اصغر فرهادی که جایزه خرس طلایی جشنوارهبین‌المللی فیلم برلین را در کارنامه خود دارد، پیش از این توانسته است برای ساخت فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان هشتاد و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار را به خود اختصاص دهد.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.