جمعه ۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹

برکه فروتن با «هزار و یک شب» به جشنواره آیینی- سنتی می‌رود

نمایش هزار رو یک شب

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ کارگردان جوان تئاتر از اجرای نمایشی برگرفته شده از داستان های «هزار و یک شب» با نام «هزار و یک مکر» در جشنواره آیینی سنتی خبر داد.

برکه فروتن کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار تئاتر سینما پرس در مورد فعالیت های اخیر خود بیان کرد: پیش از این نمایش «نیلوفر مرداب» را با بازی بهرام شاه محمد لو در جشنواره تئاتر فجر به صحنه برده بودم که به دلایلی موفق به اجرای عمومی این نمایش نشدم، در حال حاضر نیز تصمیم دارم نمایش «هزار و یک مکر» را در جشنواره آیینی- سنتی به روی صحنه ببرم.

 

وی ادامه داد: این نمایش برگرفته شده از یکی از داستان های هزار و یک شب است که با حال و هوایی زنانه روایت می شود و داستان آن در مورد یک گروه بازیگری است.

 

این کارگردان خاطر نشان کرد: «هزار و یک مکر» کاری سنتی است که به صورت نمایش های تخت حوضی و سیاه بازی اجرا می شود. تینو صالحی، شاهین اعلایی نژاد، علی عامل هاشمی، داوود معینی کیا و فیروز حیدری در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

 

گفتنی است که شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی –سنتی شهریور ماه سال جاری به دبیری داود فتحعلی بیگی در تهران برگزار می شود.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.