چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳

محمد ساربان:

مسئولان تئاتر از کج بالا رفتن دیوار تئاتر جلوگیری کنید

محمد ساربان بازیگر  درهفدهمین نمایشگاه و جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ بازیگر پیشکسوت تئاتر با گلایه از اوضاع آشفته تئاتر از مسئولان درخواست کرد: مسئولان تئاتر از کج بالا رفتن دیوار تئاتر جلوگیری کنید.

محمد ساربان بازیگر تئاتر، در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس با بیان اینکه به دلیل وضعیت آشفته تئاتر کم کار شده است، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت تئاتر آنقدر آشفته و پیش پا افتاده است که رغبتی برای کار کردن ندارم، حتی اگر کار خوبی هم پیشنهاد شود آنقدر شرایط دستمزدها بد است که از قبول کردن آن می ترسم، همیشه منتظر روزی هستم که تئاتر جایگاه واقعی خود را در میان مردم و مسئولان پیدا کند.

 

وی با اشاره به سلیقه ای شدن تئاتر، ادامه داد: نویسندگان خوب و متون نمایشی خوب کم نیستند اما زمانی که نویسندگان حق آزاد نوشتن را ندارند و دیگران برایشان تصمیم می گیرند که در مورد چه بنویسند و کجای متنشان را حذف کنند، طبیعی است که دیگر رغبتی برای تولید متن های خوب از سوی نویسندگان به وجود نمی آید.

 

ساربان ضمن بیان اینکه برای مرکز هنرهای نمایشی کمیت مهمتر از کیفیت است، گفت: مرکز هنرهای نمایشی بدون برآورد صحیح هزینه با اجرای یک اثر نمایشی موافقت می کند و پس از آن بازیگران و عوامل یک گروه باید در تمام طول سال به دنبال دریافت حق خود به این در و آن در بزنند.

 

این بازیگر در مورد درخواست خود از دولت جدید بیان کرد: یک معمار باید تخصص معماری برای ساخت یک بنا را داشته باشد در غیر این صورت دیوار کج بالا می رود، بنابراین هر مسئولی که خاصه در هنر تئاتر پا می گذارد باید آشنا با تئاتر و دغدغه آن را داشته باشد که اگر اینگونه نباشد دیوار تئاتر نیز کج بالا می رود، بنابراین از مسئولان جدید درخواست می کنم که برای تئاتر ارزش و احترام قائل باشند و از کج بالا رفتن دیوار تئاتر جلوگیری کنند.

 

ساربان خاطر نشان کرد: کار بازیگران و هنرمندان تئاتر کمتر از جراح نیست و ما خودمان را کمتر از یک جراح نمی دانیم زیرا آنها جسم یک انسان را جراحی می کنند و ما روح و اندیشه یک جامعه را جراحی می کنیم اما نگاه مسئولان به هنرمندان تئاتر نگاه مسئولانه ای نبوده است، بنابراین باید دید جامعه و مسئولان به تئاتر تغییر پیدا کند.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.