سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲

در نشست چهل و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان مطرح شد/

میرزاخانی: جشنواره های منطقه‌ای مشکلات فرهنگی استان ها را حل می کند

میرزاخانی مدیر عامل انجمن سینمای جوان درنشست خبری گزارش عملکرد انجمن سینمای جوان

سینماپرس-گروه سینما/میرزاخانی در نشست رسانه ای چهل و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان یا «بام ایران» گفت:جشنواره را با حضور مقام عالی وزارت و مسئولین سینمایی برگزار کنیم که باعث رفع خیلی از مسکلاتن فرهنگی مثل مشکلات سالن ها در استان ها شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، نشست رسانه ای چهل و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان یا «بام ایران» با حضور هاشم میرزاخانی، رییس هیئت مدیره انجمن سینمای جوانان ایران و حسین گنجی ارجنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و دبیر جشنواره صبح امروز سه شنبه چهارم تیر ماه برگزار شد.

 

در ابتدای نشست پس از پخش تیزر جشنواره منطقه ای سینمای جوان حسین گنجی، دیر جشنواره درباره نام گذاری آن به  نام «بام ایران» توضیح داد: شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری بالاترین ارتفاع را نسبت به سطح دریا در میان مراکز استان های دیگر دارد و از این بابت می تواند بامی برای کشور ایران محسوب شود.

وی در مورد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره توضیح داد: در این دوره با استقبال 601 از هنرمندان فیلمساز، 1072 اثر قطعه عکس و 344 فیلمنامه رو به رو شدیم که 59 فیلم، 55 تک عکس، دو مجموعه عکس و 12 فیلمنامه از این مجموعه 2117 اثری به بخش های مسابقه راه یافتند.

گنجی برنامه روزهای جشنواره را اینگونه تشریح کرد: 7 بعد از ظهر 9 تیرماه افتتاحیه جشنواره در گلستان شهدای شهرکرد برگزار می شود. دهم تیرماه هم 2 کارگاه عکس و فیلمنامه خواهیم داشت و آثار برگزیدگان عکس هم به صورت نمایشگاهی به نمایش گذاشته می شوند. اختتامیه جشنواره عصر 5 شنبه 13 تیرماه برگزار می شود.

 

جشنواره بام ایران

وی در مورد برنامه های جنبی افزود: برای هنرمندان برنامه های گردشگری و تور عکاسی ترتیب داده شده است که خود ظرفیتی برای تولید آثار در حوزه عکس ایجاد می کند.

 

دبیر جشنواره در انتها در مورد مکان نمایش فیلم ها گفت: اکران فیلم ها در 2 مکان از جمله تالار غدیر اداره فرهنگ و ارشاد استان و برای عموم مردم در سینما بهمن شهرکرد انجام می شود که امیدواریم باعث پیوند خوب بین مردم و هنرمندان که نقطه عطف جشنواره است گردد.

 

هاشم میرزاخانی در ادامه مراسم با تشکر از ستاد جشنواره و معاومنت جشنواره های انجمن بیان داشت: شکست رکورد آثار رسیده در 48 دوره برگزاری آن نشان دهنده جایگاه جدی جشنواره در استان ها است.

 

وی در مورد فواید جشنواره های منطقه ای گفت: ما توانستیم در 13 استان که عغریب به 10 استان تا به حال میزبان جشنواره ای نبوده است جشنواره را با حضور مقام عالی وزارت و مسئولین سینمایی برگزار کنیم که باعث رفع خیلی از مسکلاتن فرهنگی مثل مشکلات سالن ها در استان ها شد.

 

مدیر عامل انجمن سینمای جوان ادامه داد: امیدوارم این جشنواره به نسبت رشد فیلمسازان، فضاهای آموزشی را برای جوان هایی که درشهرستان ها فرصت و امکانات کمی در اختیار دارند ایجاد کند.

 

وی در مورد داوران بخش های مختلف این جشنواره توضیح داد: پناه بر خدا رضایی، سیاوش سرمدی و داریوش غریب زاده آثار بخش فیلم را انتخاب و با اضافه شدن عباس رافعی و رحمان سیفی آزاد داوری می کنند. در بخش عکس افشین بختیار، احسان رجبی و مهدی وثوق نیا به داوری عکس ها می پردازند و انسیه شاه حسینی، احمد کاوری وشاهد سلطانی آزاد داوران بخش فیلمنامه هستند.

 

هاشم میرزاخانی در بخش دیگری از نشست در مورد برنامه های نیمه اول امسال اینگونه توضیح داد: در بخش جشنواره ها، جشنواره فیلم های قرآنی را که 3 سال برگزار نشده بود بر عهده گرفتیم و یک سال درمیان با جشنواره نماز و نیایش به صورت دوسالانه برگزار می کنیم. 120 فیلم کوتاه، عکس و فیلمنامه به این جشنواره ارسال شده که برای یک جشنواره نوپا قابل توجه است.

 

وی ادامه داد: دومین جشن فارغ التحصیلی دانش اموختگان انجمن را از 13 تا 14 شهریور ماه همزمان در دفاتر سراسر کشور برگزار می شود که با توجه به کمبود بودجه امسال هزینه ها را به دفاتر سرشکن کرده ایم و برگزیدگان را به جشنواره فیلم کوتاه تهران خواهیم آورد.

 

وی افزود: مهمترین فستیوال فیلم کوتاه کشور،فیلم کوتاه تهران هم با بیش از 4 هزار اثر از ایران و 108 کشور جهان تا 18 تیرماه مهلت ثبت نام دارد.

 

رییس هیئت مدیره انجمن سینمای جوان در مورد برنامه های حوزه آموزش و تولید انجمن هم گفت: بیش از 150 میلیون در 3 ماهه اول تامین بودجه شده و اطلاعیه ثبت نام دوره بلند مدت انیمیشن در انجمن هم به کشور ارائه شده است. دوره های تکدرس مشاغل سینمایی هم برگزار خواهند شد.

 

گفتنی ست، این نشست ساعت 11 صبح امروز، چهارم تیرماه در ساختمان انجمن سینمای جوانان ایران با حضور مسئولین جشنواره و اهالی رسانه برگزار شد.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.