سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴

دار و دسته «دار علی» از جبهه به «سوره مهر» رفتند

کتاب دارو دسته دار علی

سینما پرس-گروه هفت هنر/ «دارو دسته دار علی» عنوان مجموعه طنز دفاع مقدس نوشته اکبر صحرایی است که به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

به گزارش خبرنگارکتاب سینما پرس مجموعه طنز«دار و دسته دار علی » نوشته اکبر صحرایی در سه جلد با نام های «آمبولانس شتری»، «گردان بلدرچین ها» و «برانکارد دربستی»  به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

 

این مجموعه طنز خاطرات مستندی از حضور رزمندگان در دفاع مقدس است که در سه جلد و در مجموع 64 داستان به مخاطبان عرضه شده است، «دار علی» شخصیت اصلی این داستان ها است که در واقعیت نیز حضور دارد و هم اکنون در شیراز زنگی می کند.

 

«خمپاره خواب آلود»، شیپورچی جنگ»، «شعبده باز»، «کمپوت گیلاس»، «گربه براق حنایی»، «آتش بس»، «باری غنیمتی»، «زیلوی خنده»، «روح مش رجب»، «طلسم»، «برانکارد در بستی»، «قایق توالت»، «اورژانس قاطری»، «شام آخر»، «جنگ بازی» و ... عنوان برخی از داستان های این مجموعه طنز هستند.

 

نویسنده در مقدمه هر سه جلد این مجموعه آورده است:

 

هووی ملت ! رد شدن هر نوع خواننده از داستان های دارو دسته من قدغنه! شرایط واسه هر دو دسته، خواننده کم حوصله و پر حوصله، حسابی جفت و جوره. کم حوصله ها از هر جای کتاب عشقشون کشید داستانی انتخاب کنن و بخونن. البته، پر حوصله ها با خوندن کل مجموعه اجازه ورود به ماجراهای تو در تو رو پیدا می کنن.

 

در یکی از داستان های این مجموعه با نام «الف بچه» می خوانیم:

 

روی جاده شنی شلمچه، سوار بر تویتا، تخته گاز می تازم سمت آبادان. «دار علی، میری آبادان، مقر تاکتیکی، دستور مرحله بعد حمله رو می گیری.» آنی، از ردیف نقل های سوخته کنار جاده، یک دسته عراقی چاق و چله، با لباس زیتونی، می ریزند وسط جاده و برق از کلم می پر: «یا ابولفضل! این ها کجا بودن؟!»

 

هول، پا می کوبم روی ترمز. جیغ تویوتای خرگوشی بلند می شود. ماشین به چ و راست کشیده می شود و کجی می افتد پایین شانه جاده و به تله می افتم. می خواهم بپرم پایین و بزنم به چاک، اما عراقی ها دوان دوان می دوند سمتم ...

 

گفتنی است سه گانه طنز اکبر صحرایی با نام های «آمبولانس شتری»، «گردان بلدرچین ها»و «برانکارد دستی» به تازگی با شمارگان 2500 نسخه از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.