یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶

ارجمند پس از دریافت نشان از رئیس جمهوری در گفت‎‌وگو با سینماپرس:

برداشت من از هنر با آنهایی که از مسئولان توقع یاری دارند متفاوت است

اعطای نشان درجه یک هنری به داریوش ارجمند توسط رئیس جمهور

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ داریوش ارجمند ضمن اشاره به اینکه اعطای نشان درجه یک فرهنگ و هنر اقدامی مسئولانه است بیان کرد: برداشت من از هنر با آنهایی که از مسئولان توقع یاری دارند متفاوت است.

داریوش ارجمند پیشکسوت عرصه بازیگر در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس ضمن بیان کرد: اگرچه از دریافت این نشان ازرئیس جمهورخوشحالم اما به نظرم باید تأثیر اعطای این نوع از نشان ها را در میان جوانان جست و جو و بررسی کرد، اینکه این نشان ها چه میزان می تواند در دلگرم شدن هنرمندان تأثیر داشته باشد نیز سوالی است که باز هم باید از هنرمندانی که این نشان را نگرفته اند پرسیده شود.

 

وی ادامه داد: تا کنون از چندین هنرمند پیشکسوت همچون جمشید مشایخی، عزت الله انتظامی، محمد علی کشاورز و ژاله علو تقدیر به عمل آمده و به آنها نشان درجه یک فرهنگ و هنر اعطا شده است نمیدانم دولت بعدی چه نظری در مورد این مسئله داشته باشد اما امیدوارم که این روند ادامه داشته باشد.

 

ارجمند تصریح کرد: اگرچه توجه به پیشکسوتان امری مطلوب و مهم است اما من از مسئولان درخواستی ندارم زیرا تعریف و برداشت من از هنر با دیگران که در پی طلب یاری از مسئولان هستند متفاوت است.

 

این پیشکسوت عرصه هنر با اشاره به موسسه هنرمندان پیشکسوت، خاطر نشان کرد: من معتقدم که یک کودک از همان ابتدا رضا زاده به دنیا نمی آید، این مؤسسه هم نوپا است و هنوز نیازمند رشد و پرورش است و به طور کلی تآسیس این مؤسسه بسیار مطلوب است و امیدورام که روز به روز شاهد رشد و گسترش آن باشیم.

 

گفتنی است که رييس جمهور روز گذشته در طی یک مراسم که در تالار وحدت برگزار شد به اکبر عبدي و داريوش ارجمند از پيشکسوتان عرصه هنر و نمايش و به پاس قدرداني از سالها تلاش و خدمات آنان، نشان درجه يک فرهنگ و هنر اعطا کرد .

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.