چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷

با رایزنی موسسه فرهنگی تحریر کارگاه خیال

اولین نمایشگاه برون مرزی با نگاهی به اثر نداشتن تحریم ها بر ایران

نمایشگاه عکس تئاتر

سینما پرس- گروه هفت هنر/نمایشگاهی برای نشان دادن فعالیت های همه جانبه ایران در دوران تحریم از هنرمندان عکاس ایرانی از سوی موسسه تحریر کارگاه خیال با همت اداره همکاریهای سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی در پکن برگزار می شود.

به گزارش سینما پرس به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی-هنری «تحریر کارگاه خیال»  پکن میزبان نمایشگاهی از عکس های عکاسان ایرانی است که با عنوان «ایران، صنعت، مذهب، هنر، طبیعت»  برگزار می شود.

 

این نمایشگاه از 29 خرداد در قالب برنامه های هفته فرهنگی پکن برگزار می شود که تعدادی از آثارآرشیوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و روابط عمومی پتروشیمی و این موسسه در این نمایشگاه به نمایش در می آید.

 

مهناز شفیعی؛ مدیرعامل این موسسه و عکاس که با این نمایشگاه در شهر پکن حضور دارد در مورد دلیل برگزاری این نمایشگاه گفت: با توجه به تحریم ها و تبلیغات متقاوت که در مورد ایران صورت می گیرد لازم است که هنرمندان با آثار هنری خود جنبه های مختلف ایران را به دیگر کشورهای معرفی کنند.

 

وی افزود: باتوجه به سابقه فرهنگ و هنر در کشور همچنین استفاده از هنرعکاسی که به عنوان تاریخ تصویری و مستند می تواند گویایی بهتری برای مخاطب داشته باشد و بدون نیاز به ترجمه، هر کس با هر زبان و فرهنگی قضاوت واقعی را از عکس خواهد کرد لذا برآن شدیم تا این بار در شهر پکن  «ایران» را به نمایش درآوریم.

 

وی در مورد نمایشگاه و فعالیت های موسسه تحریر کارگاه خیال ادامه داد: 50 عکس از بیش از ۱۰ هنرمند عکاس است که در قطع 50 در 70 با کیفیت عالی و روی شاسی در نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود و با توجه به اینکه هزینه چاپ در خارج از ایران برای ما زیاد می شد ما عکس ها را در ایران چاپ کردیم و شاسی شده به پکن خواهیم برد.

 

مدیرعامل موسسه تحریر کارگاه خیال خاطر نشان کرد: هدف ما معرفی و نمایش جاذبه های گردشگری، فعالیت بانوان، صنعت و تکنولوژی وحضور مذاهب در ایران است.

 

یادآور می شود عکاسان این مجموعه: افشین بختیار، یونس کلاهدوز، اباصلت بیات، صادق میری، ساسان توکلی فارسیان، علیرضا فیروزی، بابک صدیقی، ناصر میزبانی، جاوید نیک پور، کاوه سیداحمدیان، همایون امیریگانه، فرهاد رفیعی و مهناز شفیعی هستند.

 

انتهای پیام/ص

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.