شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸

فردا همراه با نمایش «افسانه آسبادان» /

«شیر سنگی» به سالن سینماحقیقت می آید

مستند شیر سنگی

سینماپرس-گروه سینما/ عصر فردا (یکشنبه 26 خرداد ماه) نمایش افتتاحیه دو فیلم مستند «افسانه آسبادان» ساخته مهدی عبدی زاده و «شیر سنگی» به کارگردانی مهوش شیخ الاسلامی، در سالن «سینماحقیقت» برگزار شده و سپس با حضور «رامتین شهبازی» مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش سینماپرس، در خلاصه فیلم مستند «افسانه آسبادان» آمده است: پژوهشگری در حال تحقیق تاریخچه آسباد است که با روح عروسی که از افسانه ها نشات گرفته، همراه شده و ضمن رجعت به گذشته، به بررسی و تحلیل تاریخ و تمدن منطقه می پردازد. جدیدترین فیلم «مهوش شیخ الاسلامی» هم مستندی درباره ی مجسمه های شیر سنگی و نحوه ساخت آنها در استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است.

 

مستند «شیر سنگی» همزمان با سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های قوم نگاری «ادینبورگ»، در سالن سینماحقیقت اکران عمومی می شود. این جشنواره از روز پنجشنبه در اسکاتلند آغاز بکار کرده است و فردا (یکشنبه 26 خرداد) به کار خود خاتمه می دهد.

 

پس از نمایش این فیلم ها هم جلسه نقد و بررسی آنها با حضور مهدی عبدی زاده و مهوش شیخ الاسلامی (کارگردانان)، رامتین شهبازی (منتقد و مدرس سینما)، شهنام صفاجو (مجری– کارشناس)، برخی دیگر از عوامل فیلم ها، نمایندگان رسانه های گروهی و علاقمندان سینمای مستند برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است: شـرکت در این برنامه، برای عمــوم آزاد است و علاقمندان می توانند از ساعت 17 عصر یکشنبه (26 خرداد ماه) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند. ضمن اینکه عموم دوستداران سینمای مستند جهت اطلاع از برنامه های دائمی سالن «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی می توانند نام و نام خانوادگی و حرفه خود را به شماره سامانه پیام کوتاه روابط عمومی این مرکز 20001062 پیامک بزنند.

 

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.