شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵

در خواست هنرمندان تئاتر از دولت یازدهم /

لطفا تئاتر را چون فرزندان خود گرامی بدارید !

تئاتر «پالتوی پشمی قرمز» به کارگردانی افسانه ماهیان

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ برخی از هنرمندان تئاتر در آستانه تشکیل دولت یازدهم در خواست های تئاتری خود را بیان کردند.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، تئاتر هنری فاخر و در عین حال مظلوم است. پای درد و دل هنرمندان تئاتر که بنشینی حرف های بسیاری برای گفتن دارند، حرف هایی که گاهی گفته شده و گاهی نیز ناگفته باقی مانده است. اگرچه بیشتر این هنرمندان به علت عشقی که به تئاتر دارند در این حوزه باقی مانده اند اما غم نان مسئله ساده ای نیست که بتوان از آن گذشت، بیشتر این هنرمندان از وضعیت اقتصاد تئاتر گله دارند و می گویند اقتصاد تأثیر مستقیمی بر کیفیت آثار می گذارد.

 

اگرچه این هنرمندان بارها و بارها دغدغه های خود را به مسئولان فرهنگی گوشزد کرده اند اما تکرار مکررات نه تنها عیب نیست بلکه باید این غم ها و دغدغه ها بارها گفته شود تا شاید بالاخره گوشی برای شنیدن و دستی برای عمل کردن پیدا شود، به بهانه انتخابات و تشکیل دولت یازدهم گپ و گفتی دوباره را با برخی از هنرمندان تئاتر انجام داده ایم.

 

بهزاد فراهانی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر در این رابطه به خبرنگار سینما پرس گفت: ما طی یک بیانیه درخواست های خود را به نامزدهای ریاست جمهوری اعلام کرده بودیم که تآسیس سازمان و مرکزی برای این هنر، اختصاص مستمری به هنرمندان بالای 60 سال، اختصاص حقوق بیکاری به هنرمندان و عدم دخالت دولت در عرصه فرهنگ از مهمترین درخواست های ما در این بیانیه بوده است.

 

وی ادامه داد: مهمترین درخواست ما نیز همان عدم دخالت دولت در عرصه فرهنگ و هنر است زیرا دخالت هنر در این عرصه هنر را به سمت سلیقه ای شدن سوق می دهد، که این سلیقه ای شدن یک آفت بزرگ برای هنر به خصوص تئاتر محسوب می شود.

 

همچنین میکائیل شهرستانی کارگردان و بازیگر تئاتر در همین زمینه بیان کرد: من در خواست خودم از مسئولان را با یک سؤال مطرح می کنم، اینکه اصلا تئاتر برای جامعه ما که مدعی انقلاب فرهنگی است لازم است یا خیر؟

 

وی ادامه داد: اگر تئاتر را لازم می دانند پس با خصومت با آن رفتار نکنند و آن را همچون فرزندان خود گرامی بدارند و همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری را در اختیار این هنر قرار بدهند و اگر هم وجود این هنر را در جامعه لازم نمی دانند پس در سالن های تئاتری را ببندند و خیال همه را راحت کنند.

 

شهرستانی با اشاره به کمبود سالن های تئاتر اظهار داشت:  زمین های بدون استفاده زیادی در تهران وجود دارد چرا از این ظرفیت ها برای ساخت سالن های تئاتر بهره برده نمی شود؟ درخواست دیگرمن از مسئولان آینده ساخت و تجهیز سالن های تئاتری است زیرا تقاضا زیاد و سالن ها کم است.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.