چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲

از سوی انتشارات «سوره مهر » منتشر شد/

«بازمانده» روایت خاطرات 15 همکلاسی در جبهه های جنگ

انتشارات سوره مهر

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ کتاب «بازمانده»، خاطرات «نور محمد کلبادی نژاد» به قلم حجت الاسلام سید ولی هاشمی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب سینما پرس؛ «بازمانده» کتاب خاطرات «نور محمد کلبادی نژاد» است که به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است، این کتاب روایت حضور 15 همکلاسی است که در زمان جنگ تحمیلی برای دفاع از کشور به جبهه های نبرد می روند.

 

راوی در آغاز کتاب به معرفی خانواده خود و چگونگی کوچ پدربزرگش به محله کلباد شهرستان گلوگاه می پردازد، همچنین درادامه این کتاب با شرح سفر خانوادگی نور محمد به مشهد و پس از آن نیز چگونگی شرکت او در تظاهرات بر علیه شاه، پیروزی انقلاب اسلامی، تشکیل انجمن اسلامی در مدرسه مواجه می شویم.

 

کتاب «بازمانده» در12 فصل، به قلم حجت الاسلام سید ولی هاشمی به نگارش در آمده است، راوی این کتاب به همراه 15 همکلاسی خود با شروع جنگ تحمیلی به عنوان نیروهای بسیجی وارد جبهه می شوند که از میان این 15 نفر «نورمحد کلبادی نژاد» و «رسول نبوی» زنده می مانند که این دو فر شاهد شهادت دوستان خود بوده اند.

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

نوزدهم دی، عمیات با نام کربلای 5 در شلمچه شروع شد.غروب روز دوم عملیات، بعد از نماز مغرب و عشا، شام مختصری خوردیم و آماده شدیم تا سوار کامیون ها شویم.منصور دستور داد تا بچه ها قبل از سوار شدن، در میدان صبحگاه جمع شوند.پشت تریبون رفت. به نام خدا گفت و آیه ای از قرآن خواند. وضعیت را توضیح داد و گفت: «اگه کسی مریضه، خستست، یا حال نداره با ما نیاد. ما هم به کسی خرده نمی گیریم. هیچ اجباری هم در کار نیست. از نیومدن کسی ناراحت نمی شیم.» نیرو ها برای اینکه به فرمانده نشان بدهند که آماده فداکاری هستند، تکبیر گفتند و پیاپی چند بار صلوات فرستادند و شعار هم دادند:«فرمانده آزاده، آماده ایم آماده»...

 

گفتنی است که کتاب «بازمانده» تولید حوزه هنری استان مازندران است که در 336 صفحه، در قطع رقعی و با شمارگان 1100 نسخه از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.