دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷

دبیر نمایشگاه «امام و مردم»:

هنرمندان از رابطه مردم و امام در آثار خود غفلت کرده اند

کفشچیان مقدم

سینما پرس- گروه هفت هنر/اصغر کفشچیان مقدم گفت: هنرمندان از رابطه مردم و امام در آثار خود غفلت کرده اند، هنرمندان باید در این حوزه بیشتر فعالیت کنند تا رابطه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی که بین مردم و امام وجود داشته بیان شود.

اصغر کفشچیان مقدم؛ هنرمند نقاش و دبیر نمایشگاه «امام و مردم» در گفت و گو با خبرنگار تجسمی سینما پرس، گفت: این نمایشگاه در رشته های نقاشی و پوستر از 12 تا 31 خرداد در فرهنگسرای نیاوران برپا شده است.

 

وی افزود: نمایشگاه در سال های گذشته تنها بر روی عکس متمرکز بود اما امسال با کمی تاخیر به ذهن مسوولین رسید که نمایشگاه را در حوزه پوستر و نقاشی نیز داشته باشیم و در بخش رقابتی آثار را با موضوع امام مورد بررسی قرار دهیم.

 

این هنرمند نقاش تصریح کرد: تا زمانی که نمایشگاه فرصت کافی دراختیار نداشت 424 اثر از هنرمندان 23 استان کشور در رشته های نقاشی و پوستر به دبیرخانه رسید که پس از بررسی 26 پوستر و 15 اثر نقاشی برای نمایشگاه انتخاب شد. در بخش جنبی نیز 24 عکس با موضوع امام و مردم به نمایش گذاشته شده است. که از این میان در این نمایشگاه دو نقاشی از جمال الدین خرمی نژاد و مرحوم علی اکبر صنعتی به نمایش گذاشته شده است.

 

وی ادامه داد: تمامی آثار به داوری نهایی می رسد و در هر رشته ای سه برگزیده خواهیم داشت. آثار عموما با معیارهای زیبایی شناسی مورد انتخاب قرار می گیرند و داوران ویژگی هایی چون ارتباط آثار با شعار نمایشگاه «مردم و امام» را مدنظر قرار می دهند. آنچه که برای این نمایشگاه حائز اهمیت بود ایده نمایشگاه است که متاسفانه هنرمندان از رابطه مردم و امام در آثار خود غفلت کرده اند، هنرمندان باید در این حوزه بیشتر فعالیت کنند تا رابطه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی که بین مردم و امام وجود داشته است بیان شود.

 

کفشچیان مقدم اظهار داشت: انقطاع نسل اول انقلاب و نسل امروز مسئله دیگری است که بسیار مورد توجه است و باید مورد نظر قرار گرفته شود آثار باید بیشتر به این مسائل بپردازد. اگر ما برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم و زمان بیشتری داشتیم می توانستیم تعامل بیشتری با مخاطب برقرار کنیم و آثار بیشتری هم داشته باشیم.

 

وی تولید آثار با مفاهیم فرهنگی را دارای اهمیت خواند و یادآور شد: متاسفانه تولید آثار با این مفاهیم مورد غفلت قرار گرفته است، مفاهیمی که جنبه های فرهنگی بسیاری دارد اما کمتر به آن پرداخته شده است. باید هنرمندان در کنار اساتید این چالش ها را مورد نظر قرار دهند.

 

دبیر نمایشگاه «امام و مردم» در پایان خاطر نشان کرد: پس از داوری آثار که این هفته صورت می گیرد نمایشگاه همچنان دایر خواهد بود.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.