دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹

از سوی انتشارات سوره مهر/

رمان پنج جلدی «هات» منتشر شد

سوره مهر

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ رمان پنج جلدی «هات» نوشته محمد علی قاسمی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب سینما پرس، رمان «هات» نوشته محمد علی قاسمی به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است، شخصیت اصلی در جلد اول این رمان فردی به نام «دخیل» است وی که فردی شرور است از پناه جویانی است که در عصر پلوی مجبور به کوچ اجباری به سرزمین عراق می شود، وی پس از بازگشت به ایران وارد جریانات سیاسی شده و بر علیه رژیم پهلوی دست به مبارزه می زند.

 

در جلد دوم و سوم به بیان داستان بازماندگان دخیل در کشور عراق پرداخته می شود و جلد چهارم و پنجم رمان نیز به نسل سوم و چهارم شخصیت «دخیل» و دفاع از سرزمین خود یعنی ایران اختصاص یافته است.

 

در بخشی از این رمان می خوانیم:

 

باران خوبی باریده است. زمین خشک طعم آب را چشیده و سیراب شده.سابقه نداشته در یکی دو سال گذشته بارانی به این خوبی توی منطقه باریده باشد. گیاه و سبزه کم کم از دل خاک و لابه لای سنگ ها بیرون آمده اند و سر راست کرده اند. چند نفر از بچه ها از سنگرشان بیرون آمده اند.دارند قدم می زنند و با هم حرف می زنند.بقیه هم توی سنگرهایشان در حال استراحند. سنگرهای دیدبانی و کمین هم روی یال ارتفاع قرار دارد.یکی با صدای بلند می گوید:«برادر دونلو! برادر قیصر دونلو» قیصر از سنگر بیرون می آید و با صدای کلفتش می گوید:«ها؟چیه؟»...

 

گفتنی است رمان «هات» از تولیدات مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری است که در قطع رقعی و در شمارگان 2500 نسخه توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.