دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵

برگزیدگان مراسم «تونی» معرفی شدند

جایزه تونی

سینما پرس- گروه سینما/ «وانیا و سونیا و ماشا و اسپایک» به کارگردانی کریستوفر دورانگ جایزه بهترین نمایش شصت و هفتمین دوراه مراسم «تونی» را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، شصت و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز «تونی» صبح امروز؛ دوشنبه (20 خرداد 1392) در حالی برگزار شد که «وانیا و سونیا و ماشا و اسپایک» (Vanya and Sonia and Masha and Spike) به کارگردانی کریستوفر دورانگ جایزه بهترین نمایش این مراسم سالیانه را به خود اختصاص داد.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، جایزه بهترین نمایش موزیکال شصت و هفتمین دوره مراسم اهدای «تونی» به «پوتین‌های پیچ خورده» (Kinky Boots) اهدا شد و همچنین این نمایش توانست جایزه بهترین موسیقی متن این مراسم سالیانه را نیز از آن خود کند.

 

تریسی لتس برای بازی در نمایش «چه کسی از ویرجینیا ولف می‌ترسد» (Who’s Afraid of Virginia Woolf) جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد مراسم «تونی» را دریافت کرد و جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن نیز به سیسلی تایسون اهدا شد. تایسون به دلیل بازی در نمایش «سفری به باونتیفول» (The Trip to Bountiful) موفق به دریافت این جایزه مهم و معتبر شد.

 

جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در بخش نمایش‌های موزیکال نیز به بیلی پورتر اهدا شد. پورتر در نمایش «پوتین‌های پیچ‌خورده» ایفای نقش کرده است. همچنین پاتینا میلر نیز برای بازی در «پیپین» (Pippin) جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در بخش نمایش‌های موزیکال را به خود اختصاص داد.

 

آن راث نیز برای فعالیت در نمایش «نانس» (The Nance) جایزه بهترین طراحی صحنه شصت و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز «تونی» را دریافت کرد و جایزه بهترین طراحی صحنه در بخش نمایش‌های موزیکال این مراسم سالیانه نیز به ویلیام ایوری لانگ اهدا شد. لانگ طراحی صحنه نمایش موزیکال «راجرز + سیندرلای هامراشتاین» (Rodgers + Hammerstein’s Cinderella) را برعهده داشت.

 

پم مک‌کینون برای نمایش «چه کسی از ویرجینیا ولف» می‌ترسد جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد و جایزه بهترین کارگردانی در بخش نمایش‌های موزیکال نیز به دین پاولوس اهدا شد. پائولوس کارگردانی «پیپین» را برعهده داشت.

 

جایزۀ «آنتوانت پری برای درخشش در هنر نمایش»، یا با نام شناخته‌شده‌تر آن جایزۀ تونی (Tony Award)، به بازشناسی دستاوردهای تئاتر زنده آمریکایی می‌پردازد. این جایزه‌ها طبق مراسمی سالانه در نیویورک از سوی انجمن تئاتر آمریکا (سازمان بال تئاتر آمریکا) و انجمن صنفی لیگ برادوی اعطا می‌شود. این جوایز به نقش‌های ایفا شده و تولیدات نمایشی برادوی اهدا می‌شود.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.