دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶

منازعه بر سر ساخت سریالی از زندگی شهید بروجردی/

جمال شورجه: سریال «مسیح کردستان» را محمود غلامی تهیه می‌کند

جمال شورجه کارگردان در نشست نقد وبررسی سی امین جشنواره فیلم فجر در سینما پرس

سینماپرس-گروه تلویزیون/ با وجود اعلام نام «جواد نوروزبیگی» به عنوان تهیه کننده سریال زندگی شهید بروجردی از سوی یکی از خبرگزاری ها، این موضوع از سوی «جمال شورجه» کارگردان این پروژه تلویزیونی تکذیب شد. شورجه اعلام کرد که تنها «محمود غلامی» را به عنوان تهیه کننده این پروژه می شناسد.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، «مسیح کردستان» نام سریالی تلویزیونی است که قرار بود دو سال قبل به تهیه کنندگی سازمان صدا و سیما و از سوی بسیج صدا و سیما ساخته شود. این پروژه چندین بار شاهد تغییر تهیه کننده و کارگردان بود تا در نهایت با انتقال پروژه به شبکه یک سیما و انتخاب محمود غلامی به عنوان تهیه کننده، ساخت آن وارد مراحل عملیاتی شد.

 

روز گذشته یکی از خبرگزاری ها اعلام کرد «جواد نوروز بیگی»تهیه کننده این پروژه است حال آنکه این خبر مربوط به دو سال قبل بوده و مشخص نیست چگونه حتی مدیران گروه بسیج از این تغییر اطلاعاتی منتشر نکرده اند. نکته جالب توجه اصرار گروه بسیج بر حضور تهیه کننده ای در این پروژه است که دو تجربه قبلی وی با گروه بسیج با انتقادهای فراوانی مواجه شده است. جواد نوروز بیگی سال گذشته سریال «بیدار باش» را برای گروه بسیج تولید کرد که پخش آن از شبکه یک با واکنش های انتقادی فراوانی مواجه شد و حتی مسوولان سازمان بسیج نیز نسبت به ساخت این اثر اعتراض کردند. تجربه دوم این تهیه کننده با گروه بسیج با نام «بال های خیس» نیز چندی پیش از شبکه یک سیما نمایش داده شد که به دلیل ضعف مضمون و محتوا با انتقادها و واکنش های شدید ـ حتی از سوی عوامل پروژه ـ مواجه شد و حالا تاکید دوباره گروه بسیج بر استفاده از تهیه کننده ای که تابحال دو تجربه ناموفق را در همکاری با این مرکز به ثبت رسانده قابل تامل است!

 

اعلام نظر محمود غلامی

 

 در همین زمینه محمود غلامی تهیه کننده پروژه شهید بروجردی، ضمن تاکید بر حضور خود در این پروژه یادداشتی را برای سینماپرس ارسال کرده و در آن تاکید کرده که این پروژه به گروه بسیج تعلق ندارد و متعلق به معاونت سیما است. متن یادداشت وی به شرح زیر است:

 

«ضمن خسته نباشید وعرض ادب واحترام به کلیه دوستان در رابطه با خبر خبرگزاری مهر که آقای جعفری تهیه کنندگی بنده را در سریال شهید بروجردی رد کرده بودنند؛ شما لطف کنید و تایید بنده را نیز بر حرفاهای ایشان بیفزایید. من خبر عدم حضور خود را در مشارکت و تهیه کنندگی سریالی که آقای جعفری ریاست محترم بسیج سازمان ودوستان دیگر در حال پرداختن به آن هستنند را کاملا اعلام می کنم. پروژه ای که بنده تهیه کنندگی آن را می کنم به کارگردانی آقای جمال شورجه جز سریال های الف ویژه سازمان و متعلق به معاونت سیما است و طرف قرارداد من آقای دکتر دارابی ریاست محترم معاونت سیما و مسئول مستقیم این سریال هم آقای مهدی فرجی ریاست محترم شبکه یک است.  مدیر محترم اطلاعات و برنامه ریزی سیما آقای داود آبادی و جناب آقای فاطمی ریاست محترم اطلاعات و برنامه ریزی سیما در جریان امر هستند .

 

البته اظهار خوشحالی مرا نیز در خبر خود درج کنید که یک رسانه چقدر باید متعهد به موضوعات متعالی باشد که اینچنین کشمکشهایی برای اجرا آن به بوجود می آید. خیر است انشاا...»!

 

انتهای پیام/ ع .ن/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.