دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲

«خطبه خوان رستاخیز»؛ نگاهی نو به موسیقی مذهبی و دستگاهی ایران

پیروز ارجمند

سینما پرس- گروه هفت هنر/ پیروز ارجمند آهنگساز آلبوم «خطبه خوان رستاخیز» گفت: این آلبوم نگاهی نو دارد به موسیقی مذهبی و موسیقی دستگاهی ایران با بهره گیری از تکنیک های آهنگسازی نوین.

پیروز ارجمند آهنگساز، نوازنده و مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: این آلبوم به خوانندگی امیرحسین مدرس، علیرضا وکیلی منش و محمدرضا ابراهیمی، منظومه موسیقایی است که بر اساس شعری از محمدحسین کاظم زاده طراحی و اجرا شده است.

 

وی افزود: این اثر توسط هنرمندان ایرانی، عراقی و تونسی ضبط شده است که ضبط بخشی از قطعات در عراق و بخشی در ایران صورت گرفته است.

 

آلبوم خطبه خوان رستاخیز

این آهنگساز تصریح کرد: «خطبه خوان رستاخیز» نگاهی نو به موسیقی مذهبی و موسیقی دستگاهی ایران دارد با بهره گیری از تکنیک های آهنگسازی نوین که در 16 قطعه تولید شده است.

 

وی ادامه داد: موسیقی تعزیه در این کار نقش یه سزایی داشته و بخشی از کار را استاد رضا حیدری که از پیشکسوتان تعزیه در تفرش هستند اجرا کرده اند.

 

ارجمند در پایان خاطر نشان کرد: این آلبوم توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر و روانه بازار موسیقی کشور شد. آهنگسازی و تنظیم تمامی قطعات نیز برعهده خودم بوده است.

 

انتهای پیام/ص -ب.ب

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.