سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰

50 مجسمه علی اكبر فضلی پناه در گالری برگ

 نمایشگاه «سایه های خیال» علی اكبر فضلی پناه

سینما پرس- گروه هفت هنر/ نمایشگاه «سایه های خیال» علی اكبر فضلی پناه كه دربرگیرنده 50 اثر حجمي از اين هنرمند است؛ عصر روز گذشته (دوشنبه 6 خردادماه) در نگارخانه برگ برپا شد.

به گزارش سینما پرس به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، علي اكبر فضلي پناه هنرمند خودآموخته در نمايشگاه «سایه های خیال» بيش از 50 اثر از مجموعه درختان، حيوانات و انسان‌ها را در معرض ديد علاقمندان قرار داد.
 
اين آثار حجمي كه با سيم مفتول خلق شده اند نگاه اين هنرمند به جهان پيرامون را از دريچه فرم نشان مي دهد. فضلي پناه در مجموعه انسان هاي خود، با سيم مفتول فرم هاي مختلف انساني را در قالبي انتزاعي ارائه داده است. خميدگي، در هم فرو رفتگي، در حال نواختن موسيقي و فرم هاي مختلف انساني، موضوعي هستند كه اين هنرمند در مجموعه انسان ها به آن پرداخته است.
 
در مجموعه حيوانات نيز اين هنرمند با متريال مفتول حالت فرمي بدن موجودات زنده را در مقابل مخاطبان قرار داده است. همچنين اين هنرمند در مجموعه درختان، فرم درختان از جنس آهن را بر روي پايه هاي چوبي ارائه داده است. تناقص متريال آهن و چوب و نوع كاربري متضاد اين دو ماده، حالتي مفهومي را به اين مجموعه آثار فضلی پناه بخشيده است.
 
لازم به يادآوري است كه علی اکبر فضلی پناه از مجسمه سازان خود آموخته است كه در سال‌های اخیر توانسته با آثار مفتولی خود با مخاطبان بسیاری ارتباط برقرار کند. اين اقبال از آثار مفتولی این هنرمند، باعث شده تا سفارش ساخت مجسمه های بزرگ با مترالس سیم مفتول را نیز دریافت كند. او بیشتر مجسمه هایش را با فیگورهای مختلف انسانی می سازد و مردم را منبع الهام کارهایش می داند. فضلی پناه تاکنون در قالب چهار نمایشگاه انفرادی مجسمه هایش را به نمایش گذاشته است.
 
 
نمایشگاه «سایه های خیال» علی اكبر فضلی پناه تا 16 خرداماه در نگارخانه برگ واقع در میدان هروی، خیابان شهید وفامنش، خیابان شهید جمالی، عمارت عين الدوله میزبان علاقمندان است.
 
انتهای پیام/ص - ب.ب 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.