سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳

در آیین افتتاح نمایش شام با دوستان مطرح شد/

فریندخت زاهدی: تئاتر کشور ما هیچ چیز از دیگران کم ندارد

بهناز جعفری ،امیر رضا دلاوری و نیکی کریمی در تمرین نمایش «شام با دوستان» به کارگردانی آیدا کیخایی

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ آیین افتتاح نمایش «شام با دوستان» به کارگردانی آیدا کیخایی با حضور اهالی تئاتر، سینما و رسانه شب گذشته، در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تئاترسینما پرس، مراسم آیین افتتاح نمایش «شام با دوستان» به کارگردانی آیدا کیخایی شب گذشته در تماشاخانه ایرانشهر با حضورهنرمندانی چون قاسم زارع، ستاره اسکندری، رضا فیاضی، فریندخت زاهدی برگزار شد. در ابتدای این مراسم آیدا کیخایی کارگردان نمایش گفت: دوست دارم تشکر ویژه ای از آقای دکتر سرسنگی رئیس تماشاخانه ی ایرانشهر و آقای حریری معاون هنری ایشان داشته باشم و خیلی خوشحال هستم که استادم، خانم فریندخت زاهدی اینجا هستند تا زنگ افتتاح نمایش را به صدا دربیاورند.

 

د رادامه این مراسم زاهدی ضمن ابراز خوشحالی از حضور خود در آییا افتتاح نمایش «شام با دوستان» عنوان کرد: امروز یکی از بهترین دختران من، آیدا کیخایی در تماشاخانه ایرانشهر اجرا دارد، اولین ملاقات من با آیدا کیخایی، 20 سال پیش در یکی از کلاس هایی بود که در آن شرکت داشت و حالا او به عنوان یکی از برجسته ترین بازیگران و کارگردانان کشور در اینجا حضور دارد. او در سال 73 وارد دانشگاه تهران شد و از همان ابتدا خوش درخشید.

 

این مدرس تئاتراظهار داشت: تئاتر ما در سه دهه اخیر با افت و خیزهای زیادی مواجه شده است، البته به نظر من تئاتر ما همیشه سیر صعودی را طی کرده است، ما عادت نداریم به خودمان اعتبار بدهیم و همیشه می گوییم مرغ همسایه غاز است من همیشه زمانی که از جشنواره های خارجی به کشور بازگشتم، گفته ام که تئاتر کشور ما هیچ چیز کم ندارد.

 

او ادامه داد: تنها چیزی که امیدواریم اینجا اتفاق بیافتد، وجود یک برنامه ریزی سیستماتیک برای تئاتر است که به طور مرتب و حرفه ای نمایش داشته باشیم. یکی از شاخص های فرهنگی این است که در پایتخت کشورهای مختلف هر شب چند تئاتر اجرا می شود، امیدوارم که با مدیریت مدبرانه ای که در تماشاخانه ایرانشهر و سالن های دیگر تئاتری شاهد آن هستم به این نقطه در تئاتر دست پیدا کنیم.

گفتنی است که در پایان این مراسم زنگ افتتاح نمایش «شام با دوستان» توسط فریندخت زاهدی نواخته شد.

 

نمایش «شام با دوستان» از ششم خرداد ساعت 18:30 در سالن شماره یک ایرانشهر به مدت دوماه اجرا می شود.

 

انتهای پیام/ش.ع - ب.ب 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.