یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱

کارگردان فیلم «پله ها نزدیک است»:

چون نمی‌توانیم با تکنیک‌های هالیوودی فضا سازی کنیم باید به خارج سفر کنیم

حمید بهمنی

سینماپرس-گروه سینما/حمید بهمنی که قصد دارد فیلمی درباره زندگی امام رضا (ع) بسازد در مورد نیاز داشتن لوکیشن خارجی برای این فیلم گفت: نمی‌توانیم مانند هالیوود با تکنیک های پبشرفته فضا سازی کنیم .

حمید بهمنی کارگردان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سینما پرس ، درباره ساخت فیلم «پله ها نزدیک است» که موضوع زندگی امام رضا(ع) را روایت می کند با اشاره به در یافت موافقت اصولی برای ساخت این فیلم گفت : بیش از 70 درصد از تصویربرداری فیلم باید خارج از کشور انجام شود و مابقی در شهر مشهد و هزینه دارد. فیلم «پله ها نزدیک است» برای امام رضا (ع) است و برای من افتخار است که بتوانم در آستانی بزرگ کار مختصری انجام بدهم.

 

کارگردان فیلم های «غریبه»، «گلوگاه شیطان» در باره خضور بخش دولتی در این پروژه و تامین بودجه مورد نیاز فیلم تصریح کرد : بخش خصوصی به انجام این کار علاقه دارد و از سوی دیگر به دلیل مشکلات اقتصادی بخش دولتی ورود نخواهد کرد .  در حال حاضر صبر می کنم تا به امید خدا مشکلات حل شود.

 

او همچنین در باره این موضوع که به چه دلیل باید 70 درصد از تصویر برداری این فیلم خارج از کشور انجام شود و نمی شود با فضا ها را با ساخت دکور و جلوه های ویژه داخل کشور فیلمبرداری کنیم افزود : قصه درباره یک ساعت ساز مسیحی است که دچار مشکل می شود و حضور امام رضا(ع) می‌رسد و چون کشور خارجی مشخص است و به معماری غربی نیاز است و تفاوت تفکر غربی و تفکر ایمانی و اهل بیتی مشخص شود . نمی‌توانیم مانند هالیوود با تکنیک های پبشرفته فضا سازی کنیم .

 

فیلم می گوید: که در اوج تکنولوژی موجود در غرب ، سرمایه داری و نگاه مادی جایی کم می آورند و آن ها هم به دنبال همان حلقه گمشده که دین است می گردند ، فیلم شعاری نیست و می گوید که فاصله چندانی وجود ندارد و یک مسیحی که در غرب زندگی می کند می تواند این فاصله را پر کند. معرفت امام رضا(ع) موضوع جهانی است وفقط برای مسلمانان و شیعیان نیست و اگر با نیتی صادق و پاک باشد با جواب مثبت همراه می شود.

 

حمید بهمنی  پیش از این ساخت فیلم های «غریبه»، «گلوگاه شیطان»، «آن مرد آمد» و  «آخرین نبرد» در کارنامه دارد.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.