یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰

علی نصیریان در مراسم اختتامیه «اردیبهشت تئاتر ایران» عنوان کرد:

ارادتم را تقدیم مدیرانی می کنم که دغدغه ای جز تئاتر ندارند

علی نصیریان در اردیبهشت تئاتر

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ مراسم اردیبهشت تئاتر ایران شب گذشته با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان جوان و پیشکسوت تئاتر در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر سینما پرس، مراسم اختتامیه اردیبهشت تئاتر ایران شب گذشته در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم هنرمندانی چون ژاله علو، علی نصیریان، داریوش ارجمند، داود رشیدی، جمشید مشایخی، محمود عزیزی، جمشید گرگین، داریوش مؤدبیان، دانیال حکیمی، رؤیا افشار، قطب الدین صادقی، بهرام شاه محمد لو، ایرج راد وهمچنین مسئولانی چون حمید شاه آبادی معون فرهنگی وزارت ارشاد و قادر آشنا مدیر مرکز هنرهای نمایشی حضور داشتند.

 

در این مراسم که اجرای آن را محمد سلوکی برعهده داشت، قادر آشنا مدیر مرکز هنرهای نمایش بیان کرد: مراسم اردیبهشت تئاتر در 32 استان کشور برگزار شد که در همه این استان ها شاهد شور و نشاط فراوانی بودیم، اردیبهشت تئاتر در طول چند دوره از برگزاری خود دارد به بلوغ می رسد.

 

آشنا در مورد فعالیت های یک ساله در حوزه مدیریتی بیان کرد: در طول این یک سال پنج مجموعه تئاتر شهر در استان ها افتتاح شد که در نظر داریم تا پایان دولت دهم این مجموعه ها را به 10 مجموعه تئاتر شهر افزایش بدهیم، همچنین استقرار گرو های نمایشی از کارهای ماندگاری بود که در این مدت صورت گرفت.

 

اختتامیه اردیبهشت تئاتر

 

مدیر مرکز هنرهای نمایشی تصریح کرد: برگزاری جشنواره های فجر، کودک و نوجوان، عروسکی، بصیرت، علی اکبر، برگزاری 70 جشنواره استانی از دیگر اقدامات ما در این دوره بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در سال 91 تعداد هنرمندان فعال شش هزار و 846 نفر بودند که 8 هزار کار تولیدی و 6 هزار اجرای عمومی با سه میلیون مخاطب عمومی ماحصل فعالیت های آنان بوده است همچنین 13 هزار هنرمند در کارگاه های آموزشی حضور داشتند.

 

مدیران فرهنگی نقش مهمی در بالندگی تئاتر شهرستان ها دارند

 

همچنین پس از بخش اول تقدیرها در این مراسم علی نصیریان پیشکسوت عرصه تئاتر ضمن بیان خاطره ای در رابطه با توجه به تئاتر شهرستان ها، عنوان کرد: زمانی که ما گروه تشکیل دادیم و به صورت متمرکز و مستمر کار تئاتر انجام می دادیم، یکی از مهمترین دغدغه های ما تئاتر شهرستان ها بود، یکی از مهمترین نکات در بخش تئاتر شهرستان ها مدیر فرهنگی هر استان است، مدیران فرهنگی نقش مهمی در بالندگی تئاتر شهرستان ها دارند.

 

وی ادامه داد: بعضی از مدیران فرهنگی سد راه تئاتر هستند، سلیقه ای عمل می کنند و گویی اصلا از تئاتر خوششان نمیاید البته برخی از آنها هم فداکارانه حمایت می کنند و بسترهای مناسب را برای نقش آفرینی هنرمندان و خلاقیت بچه ها فراهم می کنند، من در مقابل این مدیران تعظیم می کنم و ارادتم تقدیم مدیرانی می کنم که دغدغه آنها حمایت از تئاتر است.

 

نصیریان با بیان اینکه تئاتر بهترین محل برای تمرین دموکراسی است، افزود: تئاتر از آنجا که یک کار گروهی است و هنری شخص محور نیست و از آنجا که محلی برای گفت و گو و مشورت است بهترین مکان برای تمرین دموکراسی است.

 

اختتامیه اردیبهشت تئاتر

پیشکسوت عرصه تئاتر خاطر نشان کرد: یک ملت وقتی می تواند بگوید من صاحب تئاتر هستم که ادبیات دراماتیک داشته باشد، اجرای تنها جواب نمی دهد، ما متون ادبیات عامیانه و کلاسیک غنی ای داریم که همه آنها بکر باقی مانده اند، بخش عظیمی از تمدن اسلامی سهم ایران است ، ایران دین را برای فکر پذیرفت و فکر ایرانی درعرب و مغول تأثیر گذاشت پس ما با این ادبیات و پشتوانه عظیم فرهنگی باید توجه بیشتری به بحث اقتباس داشته باشیم.

 

اختتامیه اردیبهشت تئاتر

تقطه آرمانی تئاتر باید مشخص شود

 

در ادامه مراسم اختتامیه اردیبهشت تئاتر ایران، حمید شاه آبادی معون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: مدیران کشور وظیفه خطیری در برابر فرهنگ دارند، ارائه تعریفی دقیق از نقطه آرمانی مهمترین شاخصه برای مدیران فرهنگی باید باشد، اینکه هنر تئاتر ما الان در چه نقطه ای است و باید به چه نقطه ای برسد یکی از مهمترین مباحث در پیشرفت تئاتر کشور است.

 

شاه آبادی تصریح کرد: در کنار حلقه شناخت نیازهای عرصه تئاتر یکی از مهمترین اقدامات مدیران فرهنگی باید شناخت ظرفیت های بالقوه و بالفعل تئاتر باشد.

 

گفتنی است که در پایان این مراسم از علی نصیریان، ژاله علو، جمشید مشایخی و داوود رشیدی به عنوان پیشکسوتان عرصه تئاتر و فرهنگ و هنر تقدیر به عمل آمد.

 

شاین ذکر است که در مراسم اردیبهشت تئاتر ایران از مدیران فرهنگی، هنرمندان، اصحاب رسانه و فعالان عرصه تئاتر کشور تقدیر به عمل آمد.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.