شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸

جایزه بهترین اثر بخش «سینه‌فونداسیون» جشنواره کن به کارگردان ایرانی رسید

سوزن

سینما پرس- گروه سینما/ جایزه بهترین فیلم دانش‌آموزی بخش «سینه‌فونداسیون» شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن به فیلم کوتاه «سوزن» ساخته آناهیتا قزوینی‌زاده فیلم ساز ایرانی الاصل اهدا شد.

به گزارش سینما پرس، همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن، روز گذشته جایزه بهترین فیلم دانش‌آموزی بخش «سینه‌فونداسیون» این جشنواره فرانسوی به فیلم کوتاه «سوزن» (Needle) ساخته آناهیتا قزوینی‌زاده اهدا شد.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، قزوینی‌زاده که در حال حاضر دانشجوی موسسه هنری شیکاگو است، علاوه بر دریافت جایزه بهترین اثر بخش «سینه‌فونداسیون» مبلغی برابر با 15 هزار یورو را نیز با خود به خانه برد. آناهیتا قزوینی‌زاده پیش از این فیلمنامه فیلم سینمایی «سوگ» به کارگردانی مرتضی فرشباف را نیز برعهده داشته است.

 

«سوزن» فیلم کوتاهی با مدت 21 دقیقه است و این فیلم کوتاه ماجرای دختر بچه‌ای را به تصویر می‌کشد که قصد دارد برای استفاده از گوشواره گوش‌های خود را سوراخ کند.

 

کسب جایزه بهترین اثر در بخش «سینه‌فوداسیون» این امکان را به کارگردان آن می‌دهد که در سال آینده با نخستین فیلم سینمایی بلند خود در جشنواره فیلم کن حضور پیدا کند.

 

«صبر برای گرم شدن» (Waiting for the Thaw) ساخته سارا هیرت از بلژیک نیز جایزه 11 هزار و 500 یورویی بخش «سینه‌فونداسیون» شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن را از آن خود کرد.

 

ماجی-دا عبدی؛ تهیه‌کننده/ نیکولتا براشی؛ بازیگر/ سمیع کاپلان‌اوغلو؛ کارگردان و ناندیتا داس؛ بازیگر، اعضای هیات داوران بخش «سینه‌فونداسیون» این دوره از جشنواره فیلم کن را تشکیل می‌دادند.

 

«در تنگ ماهی» (In the Fishbowl) به کارگردانی تودور کریستین یورگیو از رومانی و «پاندا» (Pandas) به کارگردانی ماتوس ویزار از چک نیز به طور مشترک جایزه 7 هزارو 500 یورویی بخش «سینه‌فونداسیون» را از آن خود کردند.

 

18 فیلم دانش آموزی که از میان 1550 اثر ارسال شده به جشنواره کن انتخاب شده بودند در بخش «سینه‌فونداسیون» شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن به رقابت با یکدیگر پرداختند.

 

انتهای پیام/ ع م  - ب ب 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.