جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲

روح الله سهرابی خبر داد:

ساخت سریال بر اساس زندگی خانواده ای با 5 شهید

روح الله سهرابی*

سینماپرس-گروه تلویزیون/برای توزیع بهتر آثار مرتبط با سینمای انقلاب و دفاع مقدس، واحد پخش مستقلی راه اندازی می شود تا زمینه برای عرضه داخلی و خارجی این آثار بیش از گذشته فراهم شود.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، «روح الله سهرابی» قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با اعلام این مطلب در برنامه صبحگاهی «روز ششم» شبکه یک سیما گفت: «این روزها فیلم ملکه در سینماهای کشور در حال اکران است اما با وجود مضمون خوب اثر، مخاطب ارتباط زیادی با آن برقرار نکرده و البته این مساله چیزی از ارزش های فیلم کم نمی کند اما این وضعیت نشان می دهد که ذائقه مخاطب با مقوله دفاع مقدس فاصله گرفته و لازم است تا یک آشتی جدی میان فیلم ساز دفاع مقدس و مخاطب باید ایجاد شود. به همین دلیل در تلاش هستیم تا در انجمن واحد پخش مستقلی راه اندازی کنیم تا علاوه بر ایجاد زمینه برای عرضه بهتر آثار دفاع مقدس در داخل کشور، در هفته های فیلم کوتاه و جشنواره های داخلی و خارجی هم حضور بهتر و موثرتری داشته باشیم».

 

درباره فتح خرمشهر فیلم می سازیم

 

سهرابی که به بهانه فرا رسیدن سالگرد حماسه سوم خرداد در این برنامه سخن می گفت درباره فعالیت های دیگر انجمن افزود: «رویکرد جدید انجمن کاملا تولیدی است و در این رویکرد، ساخت فیلم درباره اتفاق ها و حماسه های بزرگ دفاع مقدس و شخصیت های تاثیرگذار جنگ در دستور کار قرار داده شده است و فتح خرمشهر یکی از این موضوع هاست که برای ساخت فیلمی درباره آن، با یکی از فیلم سازان صاحب نام و بین المللی سینمای ایران در حال مذاکره هستیم و به زودی ساخت فیلمی درباره این رویداد آغاز خواهد شد».

 

ساخت سریالی درباره خانواده ای که 5 شهید داده است

 

سهرابی درخصوص فعالیت های دو سال اخیر انجمن نیز گفت: «با حضور جواد جباری مدیر عامل جدید بنیاد روایت فتح در مسوولیت انجمن، تعامل انجمن با فیلم سازان بسیار بیشتر شده و حجم تولیدات بالا رفته است. در حال حاضر انجمن چند سریال در دست تولید دارد که با مشارکت شبکه های مختلف سیما ساخته خواهد شد. یکی از تولیدات سریالی با موضوع زندگی شهیدان افراسیابی است که در آن چگونگی حضور حماسی 5 عضو یک خانواده در دفاع مقدس و شهادت آنها و نقش پُر رنگ مادر خانواده در این ماجرا به تصویر خواهد شد. همچنین سال گذشته هم فیلمی درباره زندگی شهید منوچهر مدق ساخته شد. تولید فیلم های کوتاه و مستند نیز بخش دیگری از فعالیت های انجمن است».

 

وی در ادامه با ذکر آماری در این زمینه گفت: «از ابتدای انقلاب تا سال گذشته تنها 30 فیلم مستند ـ داستانی درباره شهدای ترور ساخته شده بود اما از سال گذشته تا امروز با فعالیت های انجمن 20 فیلم جدید در این زمینه ساخته شد».

 

سهرابی در ادامه درخصوص حمایت از فیلم سازان علاقمند به فعالیت در حوزه دفاع مقدس نیز گفت:«تقریبا تمام فیلم ها و سریال های دفاع مقدسی که در کشور ساخته می شود به نوعی با انجمن ارتباط دارد و از حمایت های انجمن بهره مند هستند. اغلب تولیدات در این حوزه، از 10 درصد به بالا مورد حمایت انجمن واقع می شوند. از دو سال گذشته انجمن علاوه بر حضور در عرصه محتوایی و حمایت نرم افزاری، وارد عرصه تولید نیز شده و به زودی اخبار جدیدی درباره تولیدات انجمن شنیده خواهد شد». 

 

انتهای پیام/ ب.ب/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.