چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷

هاشمی:

اتحادیه تنها نیاز به ترمیم داشت که انجام شد/ شما در فرانسه لذت ببرید ما به تلاش برای سینماگران ادامه می دهیم

سید ضیاء هاشمی

سینماپرس- گروه سینما/ رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان در پاسخ به شایعات در مورد غیرقانونی بودن این صنف گفت: ما از هر دوی وزارتخانه های ارشاد و کشور مجوز قانونی داریم و قبل از این که مجمع عمومی تشکیل شود مجوز ما به امضای وزیر رسیده بود.

سید ضیاء هاشمی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس اظهار کرد: در برخی رسانه ها شایعاتی مطرح شده بود که ما مجوز قانونی نداریم و حتی اتهام زده بودند که نماینده وزارت کشور به انتخاب فردی که در جلسه حضور نداشته اعتراض کرده است در حالی که افرادی که این مطالب را منتشر کرده اند نمی دانند در قانون انتخاب فردی که در جلسه حضور ندارد اشکالی ندارد. نماینده وزارت کشور هم اعتراضی در جلسه نداشت.

 

وی تاکید کرد: روز گذشته -31 اردیبهشت ماه- به شهادت 80 نفری که در جلسه مجمع عمومی حضور داشتند باوقارترین مجمع عمومی برگزار شد چرا که فتنه گری در جمع ما حضور نداشت. در مورد مجوز جامعه صنفی تهیه کنندگان مشکلی وجود نداشت و تنها دو عضو تایید نشده بودند که با انتخاب روز گذشته سعید سهیلی و عبدالله علیخانی اسامی این افراد برای تایید به وزارت کشور ارائه می شود اما اتحادیه با ثبت وزارت ارشاد به فعالیت خود ادامه می دهد و در آن مجوز هفت نفر اعضای هیات مدیره کامل هستند و در واقع هیچ فردی حذف نشده است.

 

هاشمی در پاسخ به اعتراضات یکی از سینماگران در مورد فعالیت های اخیر جامعه صنفی تهیه کنندگان عنوان کرد: باید به آن کسی که با رانت دولتی و مداوم راهی فرانسه می شود و در آن کشور حال می کند و ادعا می کند ما کار خارجی انجام می دهیم باید بگویم از برکت ماست که شما در آن کشور حضور دارید چرا که اولین بار ما علیرضا رئیسیان را به فیاپف فرستادیم مگرنه شما نمی دانستید فیاپف کجاست؟

 

وی خاطرنشان کرد: شما در فرانسه لذت ببرید ما به این افتخار که برای عده ای سینماگر بی بضاعت بیمه تکمیلی وزارت ارشاد ایجاد کنیم قانعیم.

 

هاشمی درباره اعضای هیات مدیره جامعه صنفی تهیه کنندگان توضیح داد: بنده، حبیب الله کاوش و علی سرتیپی و حسین فرحبخش به همراه سه عضو دیگر جزء اعضای هیات مدیره اتحادیه ثبت شده در وزارت ارشاد هستیم و سید جمال ساداتیان، محمد خزائی، سعید سهیلی، عبدالله علیخانی، مسعود اطیابی به همراه محمدرضا صفوی و ندوشن به عنوان بازرس اعضای هیات مدیره اتحادیه در مجوز وزارت کشور را تشکیل می دهند. در این لیست نام من هم به عنوان هیات مدیره وجود دارد.

 

انتهای پیام/ف - ب.ب 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.