چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶

با حضور نیکی کریمی و مسعود رایگان/

آیین افتتاحیه نمایش «یرما» برگزار شد

مراسم آغاز نمایش «یرما » به کارگردانی علی رفیعی

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ زنگ آغازین نمایش «یرما» به کارگردانی علی رفیعی شب گذشته با حضور هنرمندان هنرمندان نام آشنای تئاتر نواخته شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر سینما پرس، مراسم افتتاحیه نمایش «یرما» به کارگردانی علی رفیعی با حضور هنرمندانی چون نیکی کریمی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، مریم سعادت، حسن معجونی، اصغر همت و... برگزار و زنگ افتتاح این نمایش نواخته شد. در این مراسم مجید سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان اظهار داشت: بیش از دو سال است که صحبت هایی از نمایش «یرما» میان اهالی تئاتر گفته می شد و حالا خوشحالم که تماشاخانه ایرانشهر در حد وسع خود توانست در مقابل اقدام بزرگ رفیعی کاری را انجام بدهد.

 

وی ادامه داد: این نمایش ماحصل یک فعالیت کارگاهی دو ساله است، من چند روز پیش اجرایی از این نمایش دیدم و باورم نشد که بازیگران آن برای اولین بار است که روی صحنه بازی می کنند، این بازیگران معرفی کننده نسل جدید بازیگران تئاتر هستند.فکر می کنم که با اجرای نمایش «یرما» یکی از نمایش های به یاد ماندنی چند سال خیر را مشاهده می کنیم.

 

در ادامه علی رفیعی کارگردان نمایش «یرما»با دعوت از هنرمندانی چون رویا تیموریان، مریم سعادت، ستاره اسکندری و... عنوان کرد: من برخلاف رسم معمول که یکی از استادان تئاتر برای نواختن زنگ افتتاح دعوت می شود، ترجیح دادم از کسانی دعوت کنم که بنیان های اجراهای صحنه ای سال های گذشته را بنیان نهادند.

 

وی بیان کرد: حدود دو سال پیش می خواستم یک کار صحنه ای را به کمک 30 بازیگر به صحنه ببرم، در آنجا فهمیدم که با نصف این افراد باید سازش عجیبی داشته باشم زیرا هر کدام در پروژه ای مشغول به کار بودند، با دیدن این شرایط انصراف خود را به تالار وحدت اعلام کردمو تصمیم گرفتم با گروهی جوان کارگاه بگذارم که ماحصل آن تیمی 15 نفره شدند که پیش از آن به صحنه نرفته بودند.

 

علی رفیعی با بیان اینکه در ابتدا یرما با سانسور اخلاقی مواجه شد، گفت: پس از سانسور اخلاقی با سانسور اقتصادی مواجه شدم و پس از آن نیز خواستند زمان اجرای آن در ساعت 18 باشد که این را دیگر نپذیرفتم.

 

گفتنی ایت که در ادامه بازیگرانی که توسط علی رفیعی دعوت شده بودند زنگ افتتاح نمایش نواخته شد.

 

شایان ذکر است نمایش «یرما» به کارگردانی علی رفیعی از اول خرداد ماه هر شب ساعت 20 در تالار استاد سمندریان به روی صحنه می رود.

 

انتهای پیام/ش.ع - ب.ب

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.