چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳

«سرزمین مهربانی» سوم خرداد منتشر می شود

پیروز ارجمند: در «سرزمین مهربانی» از تم موسیقی «سفر به چزابه» نیز بهره گرفته ام

پیروز ارجمند

سینما پرس- گروه هفت هنر/ پیروز ارجمند از انتشار آلبوم موسیقی «سرزمین مهربانی» در سوم خرداد به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد و گفت: در آهنگسازی این آلبوم نگاهی داشته ام به تم هایی که در کارهای دفاع مقدس داشته ام.

پیروز ارجمند آهنگساز و نوازنده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: این آلبوم به خوانندگی مجید حسین خوانی است که از شاگردان مرحوم ایرج بسطامی هستند و آثار قبلی وی به نام «ترنجستان» توسط مجید درخشانی آهنگسازی شده و این آلبوم سومین آلبوم رسمی ایشان محسوب می شود.

 

وی تصریح کرد: «سرزمین مهربانی» در قالب هفت قطعه و به صورت یک لوح فشرده د رسالروز آزاد سازی خرمشهر منتشر خواهد شد. اشعار این آلبوم توسط حامد حسین خوانی سروده شده است و قالب اجرایی آن با ارکستر ملی بوده است.

 

این آهنگساز ادامه داد: این اثر محصول مشترک مرکز موسیقی حوزه هنری و اداره کل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس استان کرمان است و در حال حاضر آماده انتشار و تنها توزیع آن باقی مانده است.

 

وی در خصوص تم موسیقی این اثر و جزئیات آهنگسازی آن عنوان کرد: در آهنگسازی قطعات این آلبوم من نگاهی داشته ام به بخشی از تم ها و ملودی هایی که در کارهای دفاع مقدس داشته ام، ازجمله توجه به تم موسیقی فیلم «سفر به چزابه» و «نجات یافتگان» که هردو از آثار مرحوم رسول ملاقلی پور بوده است.

 

ارجمند در پایان خاطر نشان کرد: در این اثر بیشتر به حس خودم اعتماد کرده ام و با حس قرابتی که نسبت به شهدا داشتم قطعات را نوشتم و آن را به تمام مردم مهربان ایران تقدیم می کنم.

 

انتهای پیام/ص - ب.ب

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.