سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۶

در نشست خبری نمایش «مرد بالشی» مطرح شد/

محمد یعقوبی: «مرد بالشی» تکیه بر گیشه است

آیدا کیخایی و محمد یعقوبی و پیام دهکردی در نشست خبری نمایش« مرد بالشتی»

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ نشست رسانه ای نمایش «مرد بالشی» به کارگردانی مشترک محمد یعقوبی و آیدا کیخایی با حضور عوامل نمایش امروز در خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر سینما پرس، نشست خبری نمایش مرد بالشی با حضور محمد یعقوبی و آیدا کیخایی کاگردانان نمایش و پیام دهکردی، احمد مهران فر، نوید محمد زاده بازیگران و محمد حسن معجونی طراح صحنه نمایش برگزار شد. محمد یعقوبی در این نشست بیان کرد: نمایشنامه «مرد بالشی» در ابتدا 8 شخصیت داشت اما به دلیل اینکه امکان کاهش آنها وجود داشت آن را به چهار شخصیت رساندیم، «مرد بالشی» نمایشنامه منحصر به فردی است و در فضای تئاتری کشور ما اجرای چنین اثری خیلی خاص است.

 

 

 

وی در رابطه با اجرای نمایشنامه های خارجی گفت: در شرایط فعلی تصمیم گرفتم به جای آنکه نمایشنامه ای بنویسم که در شورای نظارت تأیید یا رد شود به سراغ نمایشنامه های خارجی بروم اما به هر حال کار بر روی نمایشنامه های خارجی همواره جزئی از برنامه های من بوده است.

 

مرد بالشی متکی بر گیشه است

 

این کارگردان افزود: مرد بالشی متکی بر گیشه است، این سومین کاری است که بدون کمک شورا به روی صحنه می برم.

 

 

یعقوبی در رابطه با کار مشترک خود با کیخایی بیان کرد: حدود پنج سال پیش پیشنهاد همکاری با وی را مطرح کردم که این اتفاق نیافتاد و پس از اتفاقاتی که برای نمایش «شام با دوستان» در تالار حافظ رخ داد به این نتیجه رسیدیم که به صورت مشترک این کار را  به صحنه ببریم.

 

دیدگاه هایم با محمد یعقوبی متفاوت بود

 

در ادامه آیدا کیخایی اظهار داشت: قبل از شروع کار با محمد یعقوبی فکر می کردم عقاید مشترکی با محمد یعقوبی داریم اما در حین تمرینات متوجه شدم که در بسیاری از موراد دیدمان متفاوت است.

 

وی ادامه داد: این تفاوت دیدگاه در نمایش مرد بالشی خود ا بیشتر نشان داد، من فکر می کردم که می شود در این نمایش به سوی فانتزی پیش رفت اما آقای یعقوبی با این کار موافق نبودند.

 

نشست خبری نمایش« مرد بالشتی» به کارگردانی محمد یعقوبی و آیدا کیخایی

گفتنی است که در ادامه این نشست پیام دهکردی اظهار داشت: سالها بود که من مشتاق همکاری با محمد یعقوبی بودم اما هر بار به دلیلی نمی شد تا اینکه این اتفاق به «مرد بالشی» رسید.

 

احمد مهرانفر نیز عنوان کرد: این چندمین همکاری من با آقای یعقوبی است البته وقفه ای بین من و تئاتر افتاد اما پس از جایگزین شدن پیمان معادی در نمایش خشکسالی و دروغ بار دیگر به تئاتر بازگشتم.

 

 

انتهای پیام/ش.ع

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.