سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹

از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد/

«بانوی پیشگو» رمانی شاعرانه در رابطه با زندگی نویسنده رمان های تاریخی

کتاب بانوی پیشگو

سینماپرس ـ گروه هفت هنر/ کتاب«بانوی پیشگو» نوشته مارگارت اتود و با ترجه سهیل سمّی به تازگی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات سینما پرس، این کتاب در پنج فصل و423 صفحه به نگارش در آمده است. در معرفی این کتاب آمده است:

 

جون فاستر؛ که سایه شوم یک مادر سالار بر گذشته اش سایه افکنده است، تصمیم می گیرد نویسنده رمان های تاریخی عامه پسند شود و زندگی مستقلی آغاز کند، اما سرخوردگی های مکرر عاطفی در نهایت او را به سمت سرنوشتی غریب سوق می دهد: چون به این نتیجه می رسد برای شروع مجدد زندگی، ابتدا باید بمیرد.

 

«مارگارت اتود» د راین رمان گیرا و شاعرانه بار دیگر نشان می دهد که چرا او را در شمار برجسته ترین نویسندگان معاصر می دانند.

 

نسخه اصلی این کتاب با عنوان «Lady Oracle» در سال 1976 میلادی منتشر شد گرچه ترجمه این کتاب بر اساس نسخه‌ای صورت گرفته که در سال 1998 به چاپ رسید.

 

کتاب بانوی پیشگو

 

در فصل سوم این کتاب می خوانیم:

 

صبح آفتابی و درخشانی بود. نور از پنجره های کتابخانه به داخل می ریخت، و شارلوت پیراهن خاکستری و ساده ای که یقه سفیدش با سنجاق نقش برجسته مادرش به گلویش چسبید بود، آنجا نشسته بود. آن سنجاق یادآور خاطرات حزن انگیزی بود: مادرش که شارلوت اجزای ظریف و مهتابی رنگ صورتش را به ارث برده بود، چند لحظه قبل از مرگش، ان را در دستش فشرده بود. او به شارلوت لبخند زده و یک قطره اشک بر گونه اش سرازیر شده و از او قول گرفته بود که همیشه حقیقت را بگوید، خالص باشد، محتاط و مطیع...

 

گفتنی است که کتاب «بانوی پیشگو» نوشته مارگارت اتود در423 وبا شمارگان هزار و650 نسخه  با قیمت 21000 هزار تومان از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.

 

انتهای پیام/ش.ع

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.