دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳

رونمايي اسناد متعلق به استاد جوادي پور در صبا

مراسم بزرگداشت زنده یاد «محمود جوادی پور» در خانه هنرمندان ایران

سینما پرس- گروه هفت هنر/ همزمان با نمايشگاه بزرگداشت سه پيشكسوت نقاشي نوگراي ايران زنده ياد محمود جوادي پور، احمد اسفندياري و منصوره حسيني بخشي از اسناد مربوط به فعاليت هاي هنري و علمي استاد جوادي پور در طي بيش از هفت دهه رونمايي مي شود.

به گزارش سینما پرس به نقل از روابط عمومي موسسه فرهنگي هنري صبا وابسته به فرهنگستان هنر، بخشي از اسناد مربوط به محمود جوادي پور از پايه گذاران تحول در تاريخ نقاشي معاصر ايران همزمان با نمايشگاه آثار، اسناد و يادگارهاي سه پيشكسوت نقاشی ایران رونمايي مي شود.

 

اين اسناد از دهه 20 به بعد بوده و مقاطع مهمي از حيات هنري و فعاليت علمي و دانشگاهي اين شخصيت ارزنده را به انضمام اسنادي از حضور هنرمند در عرصه هاي جهاني به نمايش مي گذارد.

 

 یادآور می شود جوادی پور که سال گذشته بدرود حيات گفت پايه گذار نخستين گالري ايران و نيز آغازگر شيوه ارتباط تصوير تازه اي بود که از دل آن گرافیک ایران برخاست. همزمان با رونمایی این اسناد، عکس ها و مدارک زنده یاد منصوره حسینی نيز براي نخستين بار به نمايش درآمده است.

 

علاقه مندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه به خیابان ولی عصر، خیابان طالقانی ، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ مراجعه كنند. این نمایشگاه تا 23 خرداد همه روزه بجز ایام تعطیل، از ساعت 10 لغایت 18 ، میزبان عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.   

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.