شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲

محسن علی اکبری درباره تبلیغات در آثار سینمایی:

عنصر اصلی در جذب مخاطب خوش نامی هنرمند است

محسن علی اکبری در نشست فیلم « استرداد » در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس-گروه سینما/در حالی که فیلم سینمایی تلفن همراه رئیس جمهور روانه پرده سینماها شد، تبلیغات محیطی و پوسترهای این فیلم حکایت از سبک جدیدی از تبلیغات با توجه به جملات پرسشی و تهییج کننده دارد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس پخش کنندگان سینمایی مدت ها است برای جذب مخاطب و توجه آنها به فیلم های روی پرده اقدام به تبلیغات مختلفی برای کشاندن مخاطبین به سالن سینما می کنند. تلاش هایی از جنس فروش اجناس مرتبط با فیلم و لوازم جانبی جذاب و ارائه بلیط های نیم بها و غرعه کشی های مختلف جهت جذب مخاطب.

 

اما یکی از این راه ها که از گذشته نیز توانسته است مخاطب را درگیر تماشای یک فیلم کند استفاده از جملات معمایی و تهییج کننده برای جذب مخاطب است.

 

کارشناسان بر این باورند استفاده از جملات معمایی در جلب نظر مخاطب بیشتر از باقی طرفندهای تبلیغاتی بر روی نظر مخاطبین تاثیر می گذارد.

 

محسن علی اکبری تهیه کننده فیلم سینمایی «تلفن همراه رئیس جمهور» که این روزها روی پرده سینماها است درباره شیوه های تبلیغاتی در فیلم ها در گفت و گو با سینماپرس می گوید: سینمای ما تابع یکسری از اصول است که نمی توان آن را با دیگر کشورهای صاحب سینما مقایسه کرد. تبلیغات در هر کشوری باید مبتنی بر شاخصه های فرهنگی آن کشور باشد.  برای همین حتی تقلید از یک شیوه تبلیغاتی رایج در کشوری با متر و معیارهای خود نمی تواند مخاطب ایرانی را به سینماها بکشاند.

 

تهیه کننده کتاب قانون می گوید: در چند سال اخیر تلاش هایی برای برپایی مراسم فرش قرمز انجام شد که بیشتر شبیه ادا بود و آن منظوری که صاحبان آثار به دنبالش بودند در این شیوه تبلیغاتی محقق نشد.

 

علی اکبری اضافه کرد: نکته اصلی در امر تبلیغات توجه به محتوی و موضوع یک فیلم است. گاه فیلم هایی ساخته می شوند که در آن هیچ گونه عنصر جذابی برای جذب مخاطب وجود ندارد و به نوعی یک فیلم خنثی به حساب می آید. اما در برخی فیلم ها مثل «تلفن همراه رئیس جمهور» و «کتاب قانون» موضوع فیلم می توانست مخاطب را به سینما بکشاند که در تبلیغات می شود روی آنها تمرکز کرد.

 

تهیه کننده «پاداش سکوت» می گوید: در برخی دیگر از آثار شخصیت های حاضر در جلو و پشت دوربین در تبلیغات یک فیلم موثر هستند. کارگردان مطرح یک فیلم و یا قصه ملتهبی که از روی آن اقتباس شده است می تواند مخاطب را به سینما بکشاند.

 

علی اکبری در پایان گفت: در هر حال می شود به این نتیجه رسید که تبلیغات در سینمای ایران مبتنی بر سابقه ذهنی مخاطب است. مخاطب باید به هنرمند اعتماد کند تا به تماشای اثرش بنشیند. این خوش نامی به سابقه هنرمند در آثار قبلی اش بر می گرد و رابطه مستقیمی در کیفیت آثار با حضور مخاطب دارد. در غیر این صورت با محصولی سر کار داریم که در رقابت با دنیای تبلیغات جایگاهی برای خود نمی تواند دست و پا کند. 

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.