چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸

چرا صدا و سینما «تلفن همراه رئیس جمهور» را از دسترس خارج کرد؟

تلفن همراه رئیس جمهور

سینماپرس- گروه سینما/ خبر ممانعت صدا و سیما از پخش «تلفن همراه رئیس جمهور» حاشیه هایی را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، اکران فیلم سینمایی «تلفن همراه رئیس جمهور» به کارگردانی علی عطشانی پس از جنجال های فراوان امروز -25 اردیبهشت ماه- آغاز شد اما تیزرهای این فیلم هنوز از صدا و سیما پخش نشده است.

 

حبیب اسماعیلی؛ پخش کننده فیلم «تلفن همراه رئیس جمهور» در مورد عدم پخش تیزرهای این فیلم در تلویزیون گفت: برای سه تیزر از فیلم کد رسمی دریافت کرده بودیم و قرارداد هم بسته شده بود اما بدون این که دلیلی توضیح داده شود به ما اطلاع دادند که امکان پخش تیزرها فعلا وجود ندارد.

 

وی با اشاره به این که اصلاحات صدا و سیما به صورت کامل روی تیزرها انجام شده بود، اظهار کرد: من از مسوولان صدا و سیما گله دارم چرا که در ایران تنها از طریق صدا و سیما می توان تیزرهای فیلم را پخش کرد و این سازمان باید از تولیدات ایرانی حمایت کند. پخش نکردن تیزر فیلم درست نیست و باید فیلم به طریقی دیده شود تا مردم برای تماشای آن به سینما بیایند.

 

مدیرعامل «رسانه فیلمسازان» تصریح کرد: این که از این فیلم استقبال شود یا خیر دست مردم است اما از سیما درخواست دارم که از این فیلم حمایت کنند چرا که فیلمی که پروانه نمایش دریافت کرده است نباید جلوی آن را گرفته شود. فیلم «تلفن همراه رئیس جمهور» باید سال گذشته نمایش داده می شد اما به ما اعلام شد که زمان مناسبی برای اکران این فیلم نیست.

 

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد تیزرهای «تلفن همراه رئیس جمهور» به دلیل شرایط موجود انتخاباتی و احتمال تبلیغاتی بودن از تلویزیون پخش نمی شوند، خاطرنشان کرد: این فیلم حمایت از شخص خاصی نیست، کاندیداها می توانند با تماشای این فیلم متوجه درخواست های مردم شوند اگر این فیلم تبلیغ بود هیچ گاه مورد استقبال قرار نمی گرفت مضاف بر این که قرار نیست فردی که احتمال می دهند فیلم در مورد اوست کاندیدا شود.

 

اسماعیلی در ادامه تاکید کرد: باید مسوولان فضا را باز کنند زیرا همه خط قرمزها را می شناسند و با فرهنگ این کشور زندگی می کنند. وقتی در آن زمان فیلم را اکران نکردند و گفتند که زمان مناسبی برای اکرانش نیست حالا که معتقدند که زمان مناسبی است و پروانه نمایش برای آن صادر شده است حساسیت های این چنینی خیلی منطقی نیست.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر نام فیلم می توانست مانع از حساسیت های این چنینی از سوی صدا و سیما شود، گفت: اطلاعی ندارم اما بهتر است مثبت تر به این موضوع نگاه کنیم هنوز پخش تیزر فیلم «تلفن همراه رئیس جمهور» از صدا و سیما به صورت کامل منتفی نشده است و رئیس سازمان صدا و سیما به همراه شورای این سازمان در مورد پخش تیزر به زودی تصمیم می گیرند.

 

محسن علی اکبری؛ تهیه کننده «تلفن همراه رئیس جمهور» هم شب گذشته -24 اردیبهشت ماه- در دانشکده سینما- تئاتر با اشاره به عدم پخش تیزر فیلمش در صدا و سیما گفت: به ضرغامی گفتم اگر تیزر را در صدا و سیما پخش نکنی در آکادمی گوگوش آن را پخش می کنم.

 

گفتنی است که این نخستین بار نیست که تیزر فیلم های سینمایی برای پخش در صدا و سیما با مشکل مواجه می شوند پیش از این فیلم هایی همچون «حوض نقاشی» و «برف روی کاج ها» هم از سوی این سازمان با وجود عقد قرارداد با مشکل مواجه بودند.

 

این موضوع که این سازمان صدا و سیما اجازه سانسور و اعمال اصلاحات بر تیزر فیلم ها را دارد یا خیر موضوعی است قابل توجه که بارها رخ داده اما از سوی هیچ یک از سینماگران مورد انتقاد رسمی قرار نگرفته است.    

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.