چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱

شورجه در گفت و گو با سینماپرس:

شورای عالی سینما تا بعد از انتخابات جلسه ندارد

شورای عالی سینما خرداد 91

سینماپرس- گروه سینما/ جمال شورجه عضو شورای عالی سینما در تشریح فعالیت های این شورا در سال های اخیر گفت: طی چهار جلسه ای که با حضور رئیس جمهور و اعضای شورای عالی سینما تشکیل شد اقداماتی در جهت بهبود اوضاع سینما و هنرمندان صورت گرفت که مهم ترین آن ها بیمه و تامین مسکن مهر برای هنرمندان بود.

شورجه؛ عضو شورای عالی سینما در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس اظهار کرد: شورای عالی سینما با هدف بهبود اوضاع سینما و با حضور رئیس جمهور، وزیر ارشاد و معاون سینما و چند تن از سینماگران حدود چهار جلسه از زمان شکل گیری تاکنون برگزار کرده که طی این جلسات مباحث کلان سینما مطرح شده است.

 

وی ادامه داد: طی این جلسات اقداماتی در جهت بیمه تکمیلی هنرمندان و اعطای مسکن مهر به آن ها انجام شد که به نتایج خوبی هم رسید و حدود دو هزار مسکن به سینماگران اختصاص داده شد. ضمن این که در مورد مالیات هم صحبت هایی مطرح شد که هنوز به صورت کامل حل نشده است.

 

کارگردان «33 روز» با اشاره به دیگر مباحثی که تاکنون در جلسات شورای عالی سینما مطرح شده است، تصریح کرد: بودجه سینما، ساخت سالن های سینمایی و ایجاد زیرساخت ها برای تولید فیلم فاخر از مباحثی بودند که در جلسات مطرح و در مورد آن ها اقداماتی صورت گرفت. البته برخی مسائل جزیی تر هم مانند موضوع خانه سینما در جلسات شورا مطرح و درباره راه های رفع مشکل با اعضای شورای مشورت شد.

 

شورجه درباره جلسه آینده شورای عالی سینما توضیح داد: بعید به نظر می رسد تا زمان انتخابات بتوانیم جلسه ای داشته باشیم.

گفتنی است آخرین جلسه شورای عالی سینما در تاریخ 10/10/ 89 تشکیل شده است.

 

انتهای پیام/ف - ب. ب 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.