سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰

جایزه اصغر فرهادی را توماس وینتربرگ دریافت کرد

توماس وینتربرگ

سینما پرس- گروه سینما/ جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا که فرهادی در سال گذشته برای ساخت «گذشته» دریافت کرده بود را در سال جاری وینتربرگ برای ساخت «بخش» دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، توماس وینتربرگ؛ کارگردان دانمارکی فیلم‌های سینمایی «شکار» (The Hunt)؛ «جشن» (The Celebration) و «همه چیز درباره عشق» (It’s All About Love) برای ساخت جدیدترین فیلم خود به نام «بخش» (The Commune) جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا را دریافت کرد.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، وینتربرگ این جایزه را با توبیاس لیندهولم که نویسنده فیلمنامه «بخش» است و سیسی گروم جورگنسن که تهیه‌کننده این فیلم سینمایی است تقسیم می‌کند.

 

وینتربرگ که در سال گذشته با ساخت فیلم سینمایی «شکار» در بخش مسابقه شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشت، در سال جاری به عنوان رییس هیات داوران بخش «نوعی نگاه» این جشنواره فرانسوی حضور دارد.

 

فیلم سینمایی «بخش» درباره بخشی از دانمارک است که به آن ناحیه‌ای که خود وینتربرگ در دهه 70 میلادی در آن بزرگ شده است شباهت دارد. مراحل تولید فیلم سینمایی «بخش» نیز از سال آینده میلادی آغاز می‌شود.

 

جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا که توسط بخش کمک هزینه مالی سینمای اتحادیه اروپا تامین می‌شود هر ساله به بهترین پروژه اهدا می‌شود. در 2011 میلادی وینتربرگ برای ساخت فیلم سینمایی «شکار» مبلغی برابر با 130 هزار دلار (100 هزار یورو) را دریافت کرده بود. «شکار» در سال گشته موفق شد جایزه بهترین بازیگر مرد (مدر میکلسن) شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص دهد.

 

آندرولا واسیلیو؛ عضو هیات تحصیل، فرهنگ، چندزبانگی و جوانان اروپا طی مراسمی که روز یکشنبه هفته آینده در جریان شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن برگزار می‌شود، جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا را به وینتربرگ اهدا می‌کند.

 

در سال گذشته اصغر فرهادی برای ساخت فیلم سینمایی «گذشته» (The Past) جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا را دریافت کرده بود.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.