سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴

سامان احتشامی:

آلبومی برای انجام حرکات ورزشی تولید کرده‌ام

 کنسرت سامان احتشامی در بیست و هفتمین جشنواره موسیقی

سینما پرس- گروه هفت هنر/ سامان احتشامی گفت: آلبوم «قطعاتی برای حرکت و ورزش ایرانیان» را با بهره از آهنگ های قدیمی برای انجام حرکات ورزشی مردم کشورمان تولید کرده ام.

سامان احتشامی آهنگساز و پیانیست در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: آلبومی در دست انتشار دارم که برای گرفتن مجوز در وزازت ارشاد به سر می برد.

 

وی افزود: این آلبوم که «قطعاتی برای حرکت و ورزش ایرانیان» نام دارد شامل هشت قطعه می شود که ریتم ها در تمامی قطعات تغییر نمی کند و یکسان است.

 

 این پیانیست تصریح کرد: ایده تولید این آلبوم زمانی در ذهنم شکل گرفت که در سفری که به خارج از کشور رفته بودم هر روز صبح در هتل سر یک ساعت مشخص سوت می زدند و اعضای هتل را دعوت می کردند و موسیقی ورزشی پخش می شد و همه می خواندند و تخلیه انرژی می شد و ورزش می کردند. من دیدم ایرانی های که آن جا بودند آهنگ ها را بلد نبودند و نمی توانستند بخوانند. از اینرو دیدم ما در کشورمان چه بسیار آهنگ هایی داریم که همه مردم زمزمه می کنند و برایشان لذت بخش است، گفتم چقدر خوب است که ریتم ورزشی روی آن ها بگذارم و مردم آن آهنگ ها را روی آن زمزمه کنند آهنگ هایی چون تو ای پری کجایی، سیمین بری، شد خزان، دل دیوانه و ...

 

وی ادامه داد: مردم در باشگاه های ورزشی به جای اینکه با آهنگ های خارجی ورزش کنند می توانند با آهنگ های خودمان که حس نوستالژیک زیبایی نیز به همراه دارد ورزش کنند. سمبل ورزش های زورخانه ای ما موسیقی است پس چرا از آن بهره نبریم. من این جای خالی را دیدم و سعی کردم این آلبوم را کار کنم.

 

احتشامی یادآور شد: تمامی قطعات این آلبوم آهنگ های قدیمی است که برای ارکستر و سازهای کوبه ای بازنویسی شده است و همه برای ایروبیک و ورزش های صبحگاهی تنظیم شده اند و ریتم ها برای حرکت های ورزشی ساخته شده است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: از ضرب زورخانه ای، سازهای کامپیوتری نیز استفاده کرده ام تا جذابیت بیشتری داشته باشد.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.