یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵

نیکان ابراهیمی:

موسیقی فیلم ما رو به افول رفته است

نیکان ابراهیمی

سینما پرس- گروه هفت هنر/ نیکان معتقد است: موسیقی فیلم ما رو به افول رفته است و انگشت شمارند کسانی که به داد این قسمت از هنر برسند.

نیکان ابراهیمی؛ آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: اصولا با بودجه کمی که معمولا در پروژه ها برای موسیقی فیلم در نظر گرفته می شود دست آهنکسازان در زمینه پرداختن به این موضوع باز نیست.

 

وی افزود: داشتن موسیقی شخصیت در فیلم ها ایده آل است ولی به علت نگاه سطحی فیلم سازان و تهیه کنندگان و در نظر نگرفتن بودجه کافی برای این امر ما را مجبور کرده که کمترین توجه را در پرداختن به جزئیات موسیقی یک فیلم داشته باشیم، به عنوان نمونه ناچاریم برای فیلمی که یک ساعت موسیقی می خواهد زمان کمتری موسیقی ضبط کنیم و در طول فیلم به صورت زیرپوستی آن را پخش کنیم.

 

این آهنگساز تصریح کرد: متاسفانه موسیقی فیلم ما رو به افول رفته است و انگشت شمارند کسانی که به این مقوله توجه جدی داشته باشند. 80 تا 90 در صد موسیقی فیلم ها سطحی شده است و متاسفانه می بینیم نام کسانی که تا به امروز حتی یک موسیقی فیلم در پرونده کاری خود نداشته و تنها ترانه و موسیقی های اصطلاحا بازاری کار می کنند به عنوان آهنگساز موسیقی متن فیلم بر سر در سینما ها به چشم می خورد.

 

وی ادامه داد: می توان بخشی از این معضل را بر عهده بودجه کمی گذاشت که به این بحث اختصاص می دهند ولی بخش دیگر که بسیار حائز اهمیت است نگاه سطحی است که نسبت به این مسئله وجود دارد. کسانی مثل استاد ناصر چشم آذر، استاد فریدون شهبازیان، کارن همایون فر و ... حضورشان در این عرصه دلگرمی است که امیدوارم همچنان حضور داشته باشند و با دیدن این شرایط عرصه را ترک نکنند.

 

نیکان درخصوص فعالیت های اخیر خود در این زمینه عنوان کرد: سال گذشته دو موسیقی فیلم کار کردم، یکی «ایستگاه آخر به کارگردانی نارین بهجت که تیتراژ آن به خوانندگی نیما مسیحا و ترانه ای از بابک صحرایی بود. کار دیگر تله فیلمی به نام «درخت» به کارگردانی رضا سمیعی.

 

وی خاطر نشان کرد: برای موسیقی فیلم «ایستگاه آخر» که یک مضمون ماجراجویانه (Adventure) دارد 50 درصد سازبندی ها ارکسترال بوده ولی در موسیقی «درخت» سازبندی ها الکترونیک بوده است.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.