یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵

حسن دادشکر:

نسل جدید را باید با اتفاقات خوب تئاتری گذشته آشنا کرد

حسن دادشکر کارگردان تئاتر

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان به بهانه اجرای مجدد نمایش «آهای تو دیگه کی هستی» به کارگردانی عادل بزدوده به ارائه نقطه نظرات خود در رابطه با این نمایش پرداخت.

حسن دادشکر بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس با بیان اینکه به رغم دعوت عادل بزدوده در اجرای مجدد نمایش «آهای تو دیگه کی هستی» حضور نخواهد داشت، عنوان کرد: با وجود اینکه تمایل زیادی برای حضور در این نمایش پس از گذشت 20 سال داشتم اما هم به دلیل شرایط جسمانی و هم به دلیل تداخل زمانی با برخی از فعالیت هایم در این اجرا حضور نخواهم داشت.

 

وی ادامه داد: «اهای تو دیگه کی هستی» جزء اولین نمایش های سایه بعد از انقلاب اسلامی بود، نمایشی که برای من خاطره انگیز بود و هست و باید بگویم که از اجرای مجدد این نمایش برای نسل جدید خوشحالم.

 

دادشکر تصریح کرد: اجرای مجدد این نمایش از یک سو یادآوری تکنیک این نوع از نمایش ها و از سوی دیگر موجب آشنایی نسل جدید با نمایش هایی است که در گذشته به روی صحنه رفته بود، من معتقدم که باید نسل جدید را باید با اتفاقات خوب تئاتری که در سال های گذشته رخ داده است آشنا کرد.

 

این کارگردان افزود: در حال حاضر برخی از کارهایی روی صحنه می رود از نظر توان و انرژی و همچنین از نظر پرداخت ضعیف هستند و متون آنها نیز دچار کلیشه شده است، چه خوب است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رپرتورای از آثار هنرمندان پیشکسوت در زمینه تئاتر کودک و نوجوان و تئاتر عروسکی گذاشته شود تا هم کودکان با آثار گذشتگان آشنا شوند و هم هنرمندان نسل جدید با دیدن آنها تجربه های جدیدی را کسب کنند.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.