یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵

در غیاب جمشید مشایخی و محمود استاد محمد/

مراسم اختتامیه اردیبهشت تئاتر برگزار شد

 جشن اردیبهشت تئاتراستان تهران و افتتاحیه جشنواره تئاتر خیابانی خلیج فارس

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ مراسم اختتامیه جشن اردیبهست تئاتر و افتتاحیه نخستین جشنواره تئاتر خیابانی خلیج فارس شب گذشته با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در کاخ گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، مراسم اختتامیه اردیبهشت تئاتر و افتتاحیه نخستین جشنواره تئاتر خیابانی شب گذشته در کاخ گلستان برگزار شد. در این مراسم مسئولان و هنرمندانی چون حمید شاه آبادی معاون امور هنری ارشاد، علی‌اصغر پورمحمدی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیر اداره کل هنرهای نمایشی، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و هنرمندان و پیشکسوتان عرصه تئاتر همچون مرتضی احمدی، داریوش اسدزاده، محمد مطیع، فرخ نعمتی، عنایت بخشی، محبوبه بیات، اسمعیل خلج، مریم معترف، بهروز بقائی، امیر دژاکام، اصغر همت، محمودرضا رحیمی، ناصر هاشمی، فرهاد قائمیان، کوروش سلیمانی و برخی دیگر حضور داشتند.

 

امیر دژاکام در جشن اردیبهشت تئاتراستان تهران و افتتاحیه جشنواره تئاتر خیابانی خلیج فارس

 

همچنین در این مراسم چهره هایی چون مصطفی زمانی و بازیگران طنز خنده بازار نیز دیده می شدند.

 

بخشی از این مراسم به تجلیل از جمشید مشایخی، مرتضی احمدی و محمود استاد محمد اختصاص داشت، مرتضی احمدی بیان کرد: یکی از دوستانم به من گفت احمدی دوست ندارم با کمر خمیده راه بروی من هم خنده‌ام گرفت و گفتم: من 71 سال است که به شما مردم تعظیم میکنم نمی‌خواهی قدم کج شو د امشب چه شانسی آوردم که در جمع شما هستم، دست و پای شما را می‌بوسم.

 

همچنین جمشید مشایخی و محمود استاد محمد به دلیل بیماری و کسالت نتوانستند در این مراسم حضور پیدا کنند، داریوش اسد زاده که به نیابت از مشایخی آمده بود اظهار داشت: امشب دوست 70 ساله من در بیمارستان است و نتوانست در این جشن حاضر شود، از برگزار کنندگان این جشن سپاسگزارم که لوح تقدیر برای دوست من در نظر گرفتند، در گذشته این چنین مراسمی برای تشویق ما وجود نداشت و امروز چه زیباست که این تشویق‌ها وجود دارد.

 

گفتنی است که در این مراسم از امیر دژاکام به پاس فعالیت هایش در حوزه هنر ملی تقدیر به عمل آمد.

 

هنرمندان تئاتر مشکلات زیادی دارند

 

علی اصغر پور محمدی قائم مقام وزیر ارشاد در این مراسم گفت: هنرمندان سرمایه های مهم و اساسی هر جامعه ای هستند اما آنطور که باید به این قشر پرداخته نمی شود، کوتاهی های زیادی داشتیم و هنوز هنرمندان ما به ویژه در تئاتر مشکلات زیادی دارند.

 

وی ادامه داد: هر جا هنرمندی می خواهد به ریشه خود رجوع کند می گوید من از تئاتر آمده ام ولی متأسفانه با تمام ای اقدامات صورت گرفته هنوز این قشر دارای مشکلات زیادی هستند.

 

اهدای کدو به ضعیف ترین اداره های ارشاد در کشور !

 

گفتنی است در جشن اردیبهشت تئاتر جعفر کاظمی رئیس اداره ارشاد شهرستان ورامین، مهدی بهرامی رئیس اداره ارشاد دماوند، حسن صفوی رئیس اداره ارشاد ملارد به عنوان ادارات فعال حوزه تئاتر در سال 91 معرفی شدند همچنین ادارات اسلامشهر، فیروزکوه و پاکدشت به عنوان ضعیف‌ترین ادارات معرفی شدند و کدویی را به این مناسبت دریافت کردند.

 

 جشن اردیبهشت تئاتراستان تهران و افتتاحیه جشنواره تئاتر خیابانی خلیج فارس

 

جعفر کاظمی رئیس اداره ارشاد ورامین پس از دریافت جایزه بهترین و فعال‌ترین اداره ارشاد استان تهران گفت: سال گذشته تمدن استاندار تهران وعده داد تا به هر شهرستان 30 میلیون تومان کمک کنند اما این اتفاق صورت نگرفت، استاندار محترم به آقای تمدن بگویید این مبلغ با سودش 90 میلیون تومان می شود که باید آن را بدهد.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.