سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰

بحث داغ مخاطبان سیما درباره کلاه پهلوی، حجاب و فارسی وان

کلاه پهلوی

سینماپرس: گروه تلویزیون/ سایت اطلاع رسانی کلاه پهلوی در پی اظهار نظر برخی مخاطبان این سریال درخصوص شباهت های مضمونی این سریال با برنامه های شبکه فارسی وان، موضوع فوق را به بحث گذاشته و از مخاطبان خود درخواست کرد در اینباره نظرهای خود را مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، در مطلبی که در بخش «بحث و نظر» سایت منتشر شده آمده است: « اخیرا یکی از مخاطبان سریال این کامنت را در سایت گذاشته است: به نظر من سریال کلاه پهلوی فارسی وانه که از شبکه داخلی پخش میشه، همون روابط نمایش داده می شه،لباسای تنگ و... فقط خیلی جلو نمی ره».

 

در این مطلب از مخاطبان خواسته شده درباره این مساله اظهار نظر کنند و اغلب آنها نیز مطالب و دیدگاه های مختلفی را در این خصوص بیان کرده اند.

 

یکی از مخاطبان سریال به نام محیا در این خصوص می گوید: «زمانی که می خواهیم نوع پوشش شخصیتهای منفی و مثبت را مقایسه کنیم نباید شخصیت مثبت با چادر و چاقچور را با یک شخصیت منفی با لباس فرنگی و بی حجاب مقایسه کرد، چون در این صورت بدیهی است که پوشش خانم بی حجاب جذاب تر است چون کلاً حجاب برای پوشاندن زیبایی هاست و طبیعتاً بی حجابی باعث هویدا شدن زیبایی . قیاس در جایی صحیح است که این دو شخصیت مثبت و منفی را در یک محیط زنانه و بدون نامحرم مقایسه کنیم که این اتفاق در جلسه کانون بانوان رخ می دهد. در این جلسه شادی با لباس مشکی و فروغ با لباس سفید بسیار زیبا و آراسته ست  و این دقیقاً همان چیزی ست که مد نظر اسلام است. فروغ چون پوشش جلوی محرم و نامحرم فرق داره می تونه به راحتی در یک مجلس زنانه به بهترین شکل ظاهر بشه و بعد برای رفتن به بیرون با چادر و پوشش خود را از دید نامحرم پنهان کنه ولی شادی چون با همون لباسی که در این جلسه هست در برابر نامحرمان نیز با هین لباس است محدودیت دارد و نمی تواند مثل فروغ آزادانه هر لباسی که دلش می خواهد بپوشد.»

 

در اظهار نظر دیگری یک مخاطب می گوید: «این سریال در ظاهر برای دفاع از حجاب ساخته شده است و بودجه عظیمی از بیت المال را هزینه کرده است ولی به نظر می رسد در ترویج بی حجابی موفق تر عمل می کند.» در پاسخ به این بیننده، مخاطبی می گوید:«ولی به نظر من این سریال نه تنها باعث ترویج بی حجابی نشده که مروج حجاب هم هست. با دیدن نوع لباس و پوشیدگی لباسهای خانمهای این سریال می شه فهمید می تونیم شیک باشیم در عین حال حجاب مون هم کامل رعایت کنیم».

 

جنگ خاموش، از دوره رضا شاه تا امروز 

 

در ادامه مباحث مربوط به این موضوع مخاطب دیگری عنوان کرده است:«در پاسخ به این سوال که آیا کلاه پهلوی مثل فارسی وان است یا خیر می تونم بگم تاثیری که این سریال روی جامعه ما می گذاره اگر از فارسی وان بدتر نباشه هم رده با اونه. شبکه های ماهواره ای تکلیفشون روشنه و مخاطب خودشونو دارن ولی وقتی قراره با پول جمهوری اسلامی یه سریال برای دفاع از حجاب ساخته بشه من به شخصه انتظار این همه آرایش و لباس ها ی تنگ رو ندارم. برای دیالوگ هایی که شخصیت های به ظاهر منفی در دفاع از تجدد و بی حجابی میگن هیچ پاسخ قانع کننده ای از سوی شخصیت های مثبت نمی بینم.راستش هدف سازنده گان این سریال برای من خیلی مبهمه!!»در پاسخ به این مخاطب مهدیه می گوید: «نه ابدا اینطور نیست. این سریال بنظر من در نوع خودش عاالیه ولی من هر موقع این فیلم رو می بینم حرص میخورم که چی بودیم و چی شدیم و چه خواهیم شد».

 

نازنین به عنوان یکی دیگر از کاربران سایت کلاه پهلوی معتقد است:«فارسی وان کجا و کلاه پهلوی کجا! فارسی وان وضعش از جم هم بدتره اون وقت با کلاه پهلوی مقایسه میکنن. کلاه پهلوی بیشتر روابط دسیسه گری های انگلیس و فرانسه رو نشون میده نه روابط دیگه ای. سریال های فارسی وان دقیقا همون بلانش این زمونه ان که می خوان تهاجم فرهنگی داشته باشن ما باید هشیار باشیم.به نظر من که کلاه پهلوی مخالف فارسی وانه و کارهای بلانش و ژان و ...تعمیم داده میشن به فارسی وان امروز. این همون جنگ خاموش و تهاجم فرهنگی به قشر متوسطه».

 

گفتنی است از زمان پخش این سریال تلویزیونی در سایت رسمی این سریال تاکنون موضوع هایی همچون: «چهره رضا شاه در سریال کلاه پهلوی»،«حضور روحانی ها در سریال»،«موسیقی سریال»،«ساعت و زمان پخش این سریال»،«روایت داستان در شهری خیالی»،«فراماسونری و تاثیر آن در ایران» و... به بحث گذاشته شده است. علاقمندان برای مطالعه این مطالب می توانند به سایت رسمی این سریال به نشانی: www.kolahpahlavi.tv مراجعه کنند. تاکنون 29 قسمت از این سریال تلویزیونی نمایش داده شده است. کلاه پهلوی به کارگردانی سیدضیاءالدین دری و تهیه کنندگی محمد رضا تختکشیان برای شبکه یک سیما ساخته شده است.

 

انتهای پیام/ف/ب/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.