دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷

«بی‌تابی بیتا» نیمه خرداد اکران می‌شود/

مهرداد فرید: بهترین فیلمم را ساخته ام / استقبال از فیلم خوب خواهد بود

مهرداد فرید2

فیلم سینمایی «بی تابی بیتا» به کارگردانی مهرداد فرید که قرار بود پیش از این در پاییز سال گذشته روی پرده برود، قرار است از نیمه خرداد ماه در سینماهای تهران و شهرستان ها اکران شود.

به گزارش سینماپرس مهرداد فرید پیش از این قصد داشت فیلم سینمایی «بی تابی بیتا» را در فصل تابستان اکران کند که سال گذشته با توجه به ترافیک فیلم های اکران شده و مشکلات به وجود آمده در حوزه اکران، سازندگان آن تصمیم گرفتند تا فیلم را در موقعیت مناسب تری اکران کنند.

 

پس از منتفی شدن اکران تابستان خبرهایی مبنی بر اکران فیلم در فصل پاییز منتشر شد که با توجه به چیدمان اکران فیلم های سال گذشته، نمایش فیلم «بی تابی بیتا» به خرداد امسال موکول شد.

 

مهرداد فرید در مورد اکران فیلم به خبرنگار سینماپرس می گوید: خرداد ماه فصل مناسبی است. امتحان های مدارس و دانشگاه ها تمام شده است و مخاطبین بیشتری مایل به تماشای فیلم هستند. ضمن اینکه فیلم «بی تابی بیتا» در فضای اکران فصل گرما بیشتر می تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.

 

وی درباره برنامه ریزی هایی که برای اکران فیلم در نظر گرفته شده است گفت: امیدواریم تلویزیون در پخش تیزرهای فیلم همکاری لازم را با پخش کننده کار انجام دهد چرا که تبلیغات در صدا و سیما می تواند به رونق سینمای ایران کمک کند.

 

کارگردان «هم خانه» درباره مواد تبلیغی فیلم جدیدش گفت: آنونس و پوستر فیلم زیر نظر خودم آماده شده است و پخش فیلم به دفتر پخش رسانه مولود به مدیریت حبیب اسماعیلی سپرده شده است.

 

مهرداد فرید درباره فضای کار جدید خود می‌گوید: من همچنان معتقدم «بیتابی بیتا» بهترین فیلم من است. دوستان نیز این نظر من را تایید کردند. جنس فیلم از لحاظ روایت و قصه با دیگر کارهای قبلی من متفاوت است. «بیتابی بیتا» 100 درصد یک اثر رئالیستی است.

 

فرید افزود: فیلم‌های قبلی من یا از فضای فانتزی برخوردارند و یا تخیل در آن دخیل شده است. اما در این فیلم نوع بازی‌ها، فیلمبرداری، نورپردازی و دکوپاژ در خدمت فضای رئالیستی است. زیرا موضوعات زندگی مردم را در آن به تصویر کشیدم. البته فیلم جنبه مستند نمایانه نیز دارد. من خودم از نتیجه کار راضی هستم.

 

کارگردان «آرامش در میان مردگان» درباره میزان استقبال مردم از فیلم جدیدش می‌گوید: من در سه نمایش مردمی این فیلم در جشنواره فجر حضور داشتم. واکنش ها خیلی خود بود و انرژی مثبتی از آنها گرفتم. با اینکه مخاطبین مردمی من را نمی شناختند اما متوجه شدم که فیلم برای آنها راضی کننده بوده است. این نظر برای من صادقانه بود. امیدوارم در اکران عمومی نیز با چنین واکنش‌هایی مواجه باشم.

 

حامد بهداد و الهه حصاری بازیگران اصلی «بی‌تابی بیتا» هستند. حامد بهداد تیتراژ پایانی فیلم را با غزلی از حافظ خوانده است.

 

به غیر از بهداد و حصاری بازیگران دیگری از جمله فریبا کوثری، مجید مشیری، ذبیح افشار، نگار حسن‌زاده، شیوا خنیاگر، مانا عمویی، بهزاد جعفری، بهزاد اشکان، عصمت‌الملوگ قجر، غلامرضا عسکری به ایفای نقش پرداختند.

 

سایر عوامل این فیلم عبارتند از: گروه کارگردانی؛ کارگردان: مهرداد فرید، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: علی مردانه، دستیار دوم کارگردان: علی رضا فولادشکن، منشی صحنه: الهام راد،

 

گروه نویسندگان فیلمنامه: مهرداد فرید و مرجان علیزاده (بر اساس طرحی از مهرداد فرید)

 

گروه فیلمبرداری؛ مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، دستیار اول: فرهاد خمسه، گروه فیلمبرداری: عبدالله غفوری، آرش سیفی، مهدی شیردل، حمید مرادی، تدوین‌گر: ابراهیم سعیدی، جلوه‌های ویژه رایانه: محمد استاد، صدابرداری، صداگذاری و ترکیب صداها: بهمن اردلان، دستیار صدابردار: مهدی یگانه، استودیو صدا: بهمن، طراح چهره‌پردازی: محسن ملکی، مجریان گریم: سولماز صدرالاشرافی، مهرداد حیدرخانی و صبا فرید، طراح صحنه و لباس: سحر شهامت، دستیار اول صحنه و لباس: مهدیه اعظمی، دستیار صحنه: محسن یزدان‌دوست، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: مژده لباسچی، مدیر تولید: هومن رضوانی، مدیر تدارکات: کاظم نامنی، دستیاران تدارکات: رسول کجوری، مجید نامنی، امور مالی: رویا همایونیان، نقلیه: مهدی نامنی، جعفر نامنی، سینه موبیل: ابوالفضل رفعتی، پذیرایی: حکیم ولی‌زاده، مشاور امور حقوقی: بهزاد عبدالله زاده.

 

مهرداد فرید که پیش از این فیلم‌های سینمایی «آرامش در میان مردگان»؛ «هم‌خانه»؛ «از ما بهترون» و «زن‌ها شگفت‌انگیزند» را ساخته بود قصد دارد ششمین فیلم سینمایی خود را با عنوان «کوروش زنده است» جلوی دوربین ببرد.

 

«کوروش زنده است» قصه مردانه‌ای دارد و درباره زندگی یک فرد به نام کوروش و اتفاقاتی است که برای وی در ارتباط با مسائل اجتماعی روز می‌افتد.

 

انتهای پیام/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.