شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰

وزیر ارشاد در گفت‌وگوی اختصاصی با سینماپرس:

علما تنها به شنیده ها اکتفا نکنند و از نزدیک فیلم‌ها را تماشا کنند

حسینی وزیر ارشاد در مراسم تقدیر از عوامل فیلم سینمایی قلاده های طلا

سینماپرس- گروه سینما/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم علما به پیروی از رهبر معظم انقلاب نگاه جدی تری به سینما داشته باشند. تنها به شنیده ها اکتفا نکنند و از نزدیک فیلم ها را تماشا کنند.

دکتر سید محمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار سینماپرس درباره لزوم وجود جشنواره هایی همچون «روحانی در قاب سینما» گفت: این اولین دور از برگزاری این جشنواره است و شاید ضرورت راه برای برخی از روحانیون و سینماگران هنوز مشخص نشده و سوالات و ابهاماتی وجود دارد.

 

وی ادامه داد: به غیر از جلسات نمایش فیلم باید جلسات گفت و گو هم وجود داشته باشد و نظرات مختلف مطرح شود به عنوان مثال در یکی از برنامه های هفت که یکی از سینماگران عزیز تردیدهایی را مطرح می کرد در حالی که باید این تردیدها برطرف شود و پاسخ داده شود که چرا درخواست داریم که ارتباط میان روحانیون و سینماگران بیشتر شود و چرا باید سینماگران از نظرات حوزه بهره گیرند و این تعامل چه میزان می تواند بر غنای آثار بیافزاید. اگر در آینده کمک فکری بیشتری از حوزه گرفته شود چه میزان می توان موثر باشد.

 

حسینی خاطرنشان کرد: این ها بحث هایی است که بهتر است حالا که ایجاد شده جای بیشتری را باز کند و آن هایی که تردید دارند با همکاری تردیدهای خود را برطرف کنند هر چند ممکن است برخی گروه های روحانی و یا برخی سینماگران تعاملی برای همکاری نداشته باشند اما همین که شخصیتی مثل آیت الله مقتدایی در این همایش حضور یافتند ما آن را به فال نیک می گیریم که به امید خدا باقی علما هم به پیروی از رهبر معظم انقلاب به سینما نگاه جدی تری داشته باشند. تنها به شنیده ها اکتفا نکنند و از نزدیک فیلم ها را تماشا کرده و ایده های خود را مطرح کنند تا به اصلاح بیشتر فیلم ها کمک کنند.

 

وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال که آیا موافق صحبت های آیت الله مقتدایی در مورد اینکه پس از انقلاب فیلم ها انقلابی نیستند هست یا خیر اظهار داشت: آیت الله مقتدایی به هر حال نقطه مطلوب و ایده آل را در نظر می گیرند که تنها در سینما مطرح نیست و حتی در اقتصاد هم ما به آن نقطه آرمانی دست پیدا نکردیم. در خیلی از امور دیگر هم ما هنوز در میانه راه هستیم تا بتوانیم در شرایطی که اهداف بلندی که در اسلام ترسیم شده دست پیدا کنیم به هر حال ما می توانیم وضع بهتری داشته باشیم درست است که فیلم های خوبی در موضوعات گوناگون پس از انقلاب ساخته شده است اما به هر حال هنوز ظرفیت وجود دارد که کار را ارتقا ببخشیم و از اسلام شناسان بهتر استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.