پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۶

گزارش سینماپرس از اختتامیه همایش روحانی در قاب سینما/

وزیر ارشاد: روحانیون همراهی کنند تا ایثار در سینما به تصویر کشیده شود

حسینی وزیر ارشاد در همایش فیلم آرگو

سینماپرس-گروه سینما/سیدمحمد حسینی گفت: در شرایط فعلی که روحانیت در معرض هجمه قرار دارد و دشمن می خواهد اعتماد مردم را از این قشر صلب کند، وظیفه هنرمندان است که چهره واقعی روحانیون را نشان دهند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه جشنواره همایش روحانی در قاب سینما با قدردانی از صحبت های حضرت آیت الله مقتدایی نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این جشنواره گام بلندی برای تعامل میان حوزه و سینما بود. چرا که این ارتباط می تواند نتایج بسیاری در بر داشته باشد. البته در صورتی که همیاری و کمک از سوی دو طرف انجام شود.

 

وی تاکید کرد: هنرمندان می توانند با خلاقیت و نوآوری خود و روحانیت با پیامی که همراه دارند، سینمایی دینی ایجاد کنند. به امید خدا این حرکت تداوم خواهد داشت.

 

وزیر ارشاد با بیان این که علی سرلک اولین روحانی بود که دبیر یک جشنواره سینمایی شد، تصریح کرد: از همه کسانی که برای ایجاد این جشنواره همراهی کردند از جمله میرعلایی و مومنی شریف و دیگر دوستان تشکر می کنم که راهی را آغاز کردند تا پیوند عمیق تری میان حوزه و سینما ایجاد شود. امیدوارم با استفاده از توان حوزه بتوانیم جهت گیری های درست را که مورد نظر رهبر معظم انقلاب است، را دنبال کنیم. کمتر روحانی مانند رهبر معظم انقلاب به سینما توجه داشته است.

 

حسینی گفت: امیداواریم روز به روز شاهد بالندگی سینمای ایران و هرچه قوی تر شدن آن باشیم. بی تردین روحانیون می توانند در این عرصه کمک بسیاری به ساخت فیلم های سینمایی کنند تا به نقش روحانیون بیشتر پرداخته شود.

 

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: از دوران میرزای شیرازی تا روحانیانی همچون سید جمال الدین اسد آبادی روحانیان بسیار وجود داشتند که بازگویی زندگی آنها در سینما می تواند منتقل کننده پیام انقلاب و اسلام باشد و لازم است همه مردم دنیا با این افراد آشنا شوند البته در سال های اخیر بیش از گذشته در مورد مشاهیر کشور کار می شود، در شرایط فعلی که روحانیت در معرض هجمه قرار دارد و دشمن می خواهند اعتماد مردم را از این قشر صلب کند، وظیفه هنرمندان است که چهره واقعی روحانیون را معرفی کنند. هنوز هیچ فیلمی که شایسته شخصیت امام باشد ساخته نشده و اگر دوستان حوزه پیش قدم شوند، سینماگران هم همکاری خواهند داشت که آثار خوبی ساخته شود. تنها با سینما می توان ایثار را به تصویر کشید.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.