دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴

فرهنگ کتابخوانی از دیدگاه هنرمندان/ 2

منوچهر والی زاده: چگونگی عشق به کتاب و عطش دانستن را باید به مردم آموزش داد

منوچهر والی زاده

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ پشکسوت دوبله ایران از جایگاه و نقش کتابخوانی در افزایش فرهنگ و سطح سواد عمومی جامعه گفت.

منوچهر والی زاده در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس اظهار داشت: عشق و علاقه به کتابخوانی و مطالعه باید از کودکی در جان انسان ریشه بدواند در غیر این صورت افراد بزرگسال را کتابخوان کردن کاری سخت و دشوار است به همین دلیل پیشنهاد می کنم که خانواده ها از کودکی به آموزش فرزندان خود در جهت مطالعه بپردازند.

 

وی ادامه داد: رسانه ها نقش تأثیر گذاری در تشویق مردم به سمت مطالعه دارند همچنین می توانند با سیاست گذاری های خود به معرفی کتاب های خوب به مردم بپردازند، من و آقای عبداللهی در رادیو پیام به هر مناسبتی سعی می کنیم که از کتاب و کتابخوانی برای مردم حرف بزنیم.

 

والی زاده تصریح کرد: نباید تشویق به کتاب خوانی و مطالعه را به گونه ای شعاری در میان مردم بیان کرد، با شعار چیزی حل نمی شود بلکه باید به صورت ریشه ای و اصولی این فرهنگ را در میان مردم نهادینه کرد، باید چگونگی عشق به کتاب و عطش دانستن را به مردم یاد داد که بهترین گزینه برای آموزش این مسئله هنر است.

 

وی در رابطه با حضور خود در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیان کرد: در گذشته چند باری به نمایشگاه کتاب رفته ام و از این اشتیاق مردم برای حضور در نمایشگاه شگفت زده شده ام به نظرم برپایی چنین نمایشگاه هایی تأثیر زیادی در جذب مردم به سمت مطالعه دارد.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.