دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲

سینما در بهار کتاب/1

«بنیان های نظری و علمی موسیقی فیلم» با رویکرد سینمای کشورهای اسلامی در نمایشگاه کتاب

کتاب موسیقی

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ چاپ اول کتاب «بنیان های نظری موسیقی فیلم » توسط انتشارات سوره مهر در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، «بنیان های نظری و علمی موسیقی فیلم» عنوان کتابی در رابطه با تحقیقات میان رشته ای در حوزه موسیقی و سینما است که توسط محمد رضا آزاده فر، حمید رضا رضایی و صادق رشیدی تألیف شده است، این کتاب کاری از دفتر پژوهش  حوزه هنری است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

 

 کتاب «بنیان های نظری موسیقی فیلم» اولین اثر مستقل در حوزه موسیقی فیلم کشورهای اسلامی  محسوب می شود، مباحث این کتاب  از موضوعات نظری مرتبط به دیدگاه اندیشمند مسلمان در حوزه درام و موسیقی آغاز می‌شود و به ارایه راهکارهای فنی و سپس بررسی تحلیلی موسیقی فیلم در مصر می‌رسد و با مطالعه موردی به شیوه تطبیقی درباره دو فیلم مطرح در حوزه اسلامی و مسیحی به پایان می‌رسد.

 

گفتنی است که کتاب های «نغمه چکاوک» نوشته زرین سادات موسوی، «آشنایی همگان با نظریه ساختار موسیقی ایران نوشته دکتر فربد منش،«موسیقی کلاسیک از دوره صفوی تا پایان قاجار» نوشته دکتر حسین میثمی و «داستان بربط» نوشته مجید ناظم پور عنوان چهار کتابی هستند که از سوی دفتر موسیقی حوزه هنری و به کوشش انتشارات سوره مهر در یست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شوند.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.