چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵

برزو امیری خبر داد:

ترنگ قطعات کردی و خراسانی را به صحنه می برد

برزو امیری

سینما پرس- گروه هفت هنر/ برزو امیری از اجرای 5 و 6 اردیبهشت گروه ترنگ در ایوان شمس خبر داد و گفت: این اجرا حال و هوای کردی و سنتی دارد.

برزو امیری آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «ترنگ» در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: پنجم و ششم اردیبهشت ماه یعنی پنجشنبه و جمعه این هفته گروه «ترنگ» در ایوان شمس اجرایی با حال و هوای کردی و سنتی را به صحنه می برند.

 

وی افزود: این کنسرت در دو بخش اجرا می شود که بخش اول به خوانندگی حمید خزاعی و بخش دوم به خوانندگی فواد حسینی است. در بخش اول یک قطعه قدیمی ایرانی اجرا می شود و باقی قطعات محلی خراسانی است. بخش دوم اجرای قطعات کردی است. تمامی قطعات باکلام است و یک قطعه آواز مقام خوانی نیز داریم.

 

 سرپرست گروه موسیقی «ترنگ» تصریح کرد: این کنسرت یک قطعه سورپرایز نیز دارد که در شب اجرا تقدیم خواهد شد. ما در سه اجرای قبلی که در تالار رودکی داشتیم بخش کردی ما کرمانشاهی بود ولی بخش کردی این کنسرت سورانی است که با تنظیمات جدید کاملا متفاوت شده است البته قطعات همه فولک کردی است که به گوش آشناست اما کمتر اجرا شده اند.

 

وی ادامه داد: تنظیم قطعات همه با خودم بوده است ولی از آنجایی که قطعات همه قدیمی هستند آهنگسازی نداشتیم و فقط با یک تنظیم جدید قطعات آماده اجرا شده اند.

 

امیری در پایان خاطر نشان کرد: محمد موسوی نوازنده تار، مهدی مرتضایی نوازنده سنتور، سجاد سقایی نوازنده عود، پرستو مرادی نوازنده تار باس، مجید علیزاده نوازنده تمبک، ابراهیم احمدی نوازنده دف و دهل، امیر دین محمدی نوازنده کوزه طبلا و دف، وفا مصباحی نوازنده نی، جواد عزیزی نوازنده دیوان، مریم نیک بین همخوان، ثمین مهرپویان همخوان و حمیرا مظاهری همخوان، حمید خزاعی خواننده) و فواد حسینی خواننده در این اجراها گروه را همراهی می کنند. خودم نیز به عنوان سرپرست، آهنگساز و نوازنده کمانچه حضور خواهم داشت.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.