چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲

در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه می شود/

کتاب «بوطیقای ژیژک» در بررسی چهارحوزه اندیشه ورزی با فصل مشترک سینما

کتاب بوطیقای ژیژک

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ چاپ جدید کتاب «بوطیقای ژیژک» نوشته محمد صادق صادقی پور از سوی انتشارات ققنوس در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، کتاب «بوطیقای ژیژک» نوشته محمد صادق صادقی پور شامل چهار مقاله از اسلاووی ژیژک فیلسوف انتقادی اسلوونیایی است، «روانکاوی و سینما»، «فلسفه و سینما»، «سیاست و سینما» و «مطالعات سینمایی» نام چهار مقاله ای است که در این کتاب آمده است.

 

 در پشت جلد کتاب درباره این اثر آمده است: این کتاب شامل چهار مقاله نسبتاً مفصل از ژیژک است که به بررسی چهار رکن اندیشه این فیلسوف انتقادی معاصر در حوزه فلسفه، روانکاوی، سیاست و سینما می‌پردازد. نویسنده این کار را از خلال ترجمه متن کامل این چهار مقاله کلیدی ژیژک و شرحی بر هر کدام از آن‌ها انجام داده و مفاهیم مغلق فلسفی را به مدد رسانه سینما و با استفاده از گفتمان روانکاوی ساده‌تر و قابل فهم‌تر می‌کند. در واقع نوعی به کارگیری مفاهیم عامه‌پسند در تشریح مطالب فلسفی.

 

گفتنی است که چاپ جدید این کتاب در 200 صفحه و با شمارگان 1100 نسخه در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از سوی انتشارات ققنوس منتشر خواهد شد.

 

انتهای پیام/ش.ع - ب.ب 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.