یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳

بعد از موفقیت در آسیا و اروپا /

فیلم کوتاه «کورسو» در مسیر جایزه اسکار 2014

پوستر فیلم کوتاه کورسو

سینماپرس-گروه سینما/ فیلم کوتاه داستانی «کورسو» ساخته امید عبدالهی به بخش مسابقه سینمای آسیا جشنواره بین المللی «کوتاه کوتاه» ژاپن که یکی از مسیرهای معرفی به آکادمی «اسکار» است، راه یافت.

به گزارش سینماپرس، در این دوره بیش از پنج هزار فیلم از سراسر جهان متقاضی شرکت در جشنواره «کوتاه کوتاه» ژاپن بودند که از میان آنها، 81 فیلم برای نمایش و رقابت در بخش های رسمی جشنواره انتخاب شدند.

 

برپایه این گزارش،جشنواره بین المللی فیلم «کوتاه کوتاه» ژاپن، از سال 1999 و با هدف پشتیبانی از فیلمسازان جوان سراسر دنیا تاسیس شده است و هم اکنون به عنوان یکی از جشنواره های معتبر فیلم کوتاه در قاره آسیا شناخته می شود. این جشنواره در سه بخش رسمی بهترین فیلم کوتاه بین‌الملل، بهترین فیلم کوتاه آسیایی و بهترین فیلم کوتاه ژاپنی و همچنین جایزه ویژه تماشاگران برگزار می شود و برندگان «جایزه بزرگ» جشنواره در هر بخش، به آکادمی اسکار معرفی خواهند شد. 

 

این گزارش می افزاید: در این جشنواره که ماه ژوئن (خردادماه) در شهر «توکیو» ژاپن برگزار خواهد شد، فیلم کوتاه داستانی «کورسو» به کارگردانی «امید عبداللهی» و تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در بخش «مسابقه بین الملل» آسیا، با 16 فیلم کوتاه دیگر برای کسب جایزه بزرگ و جایزه ویژه تماشاگران، به رقابت خواهد پرداخت.

 

شایان ذکر است که فیلم کوتاه داستانی « کورسو» در سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی کلرمون فران که بهمن ماه سال گذشته در کشور فرانسه برگزار شد، توانست جایزه ویژه هیات داوران بخش مسابقه بین الملل این جشنواره معتبر را از آن خود سازد. 

 

همچنین این فیلم در ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم خلیج در دبی هم به نمایندگی از سینمای ایران، در بخش رسمی «فصل مشترک» INTERSECTION این جشنواره روی پرده رفت. این بخش ویژه جشنواره به فیلم های کوتاهی اختصاص داشت که پیش از این، در جشنواره های معتبر جهانی موفق به کسب جایزه هیات داوران یا تماشاگران شده بودند.      

 

در خلاصه داستان فیلم کوتاه «کورسو» آمده است: پیرمردی عینک ساز به دلیل بیماری و کهولت سن، با مشکل بینایی روبرو شده و باید مغازه ی عینک سازی اش را تعطیل کند؛ اما هنوز یکی از مشتریان برای بردن عینکش نیامده است...

 

عوامل تولید این فیلم کوتاه نیز به این شرح هستند: نویسنده، طراح صحنه، کارگردان و تدوینگر: امید عبدالهی؛ تصویر: رضا تیموری؛ طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، گروه کارگردانی: علیرضا قاسم پور، فاطمه نوروزی؛ گروه تصویربرداری: علی مهرابی، پویا نجفی؛ مدیر تولید: جواد وطنی؛ تصحیح رنگ و نور: شهاب آب روشن؛ بازیگران: محسن امیر راشد، روح انگیز مفخم، اسحاق محمدی، بیوک معتمدی، امیر جاهد؛ تهیه کننده:  مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، امید عبدالهی

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.