سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴

تصمیم گیری حوزه هنری برای سلیقه مردم/

مومنی شریف: فیلم‌هایی را اکران می کنیم که مردم دوست داشته باشند

محسن مومنی در روز هنر انقلاب

سینماپرس-گروه سینما/ حوزه هنري امسال هم مانند سال گذشته بر روي اكران فيلم ها حساسيت دارد و تنها فيلم هايي كه روايت گر ارزش هاي مردمي و زيبايي هاي اخلاقي است نمايش مي دهد.

به گزارش خبرنگار سينما پرس، امروز سه شنبه 20 فروردین و همزمان با سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی، نمایشگاه هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی در نگارخانه ابولفضل عالی و گالری شماره 1 خانه عكاسان ایران با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، محمد حمزه زاده معاون هنری حوزه هنری، حبیب ایل بیگی مدیر كل اداره روابط عمومی و امور بین الملل حوزه هنری و علی قربانی مدیر مركز محافل و جشنواره ها و اهالی رسانه و هنرمندان افتتاح شد.

 

در افتتاح این نمایشگاه محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری گفت: انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف پیشرفت هایی داشته است كه غیر قابل انكار است و یكی از این حوزه ها، حوزه هنر است.

 

وی ادامه داد: به هر دلیل بخش هنر مورد كم توجهی قرار می گیرد، وحتی انكار می شد، در حالی كه هنر یكی از بخش های  مربوط به علوم انسانی است كه نسبت به حوزه های دیگر تغییر و تحول در آن مشكل است. اما این اتفاق در هنر انقلاب اسلامی افتاده و ما امروز شاهد سبك ادب و هنر انقلاب اسلامی هستیم.

 

این مقام مسئول بیان كرد: هنر، پیش از انقلاب با ارزش های جامعه و ارزش های دینی مغایر بود و جز بخش های معدودی از آن به سمت و سوی خلاف جهت دین حركت می كرد. هنرمندان انقلاب اسلامی موفق شدند جهت این حركت را تغییر بدهند و اعتماد مردم را دوباره نسبت به هنر برگردانند و مردم را با هنر آشتی دهند.

 

رئيس حوزه هنري با اشاره به سینمای انقلاب اسلامی گفت: حساسيت ما در اكران فيلم ها به خاطر اعتمادي است كه مردم به حوزه هنري دارند و ما در مقابل مردم و اعتماد آن ها پاسخگو هستيم.

 

مومني با اشاره به اینکه حوزه هنري در دو بخش توليدات و اكران در سينماي ايران فعاليت دارد، گفت: «حوض نقاشي» در اكران نورزوي با استقبال خوبي از طرف مردم مواجه شد و در طول جشنواره فيلم فجر نيز منتقدان به نكات خوبي در فيلم اشاره كردند.

 

رییس حوزه هنری با اشاره به اینكه سالروز شهادت شهید آوینی مناسبت ترین روز برای نامگذاری روز هنر انقلاب اسلامی است، خاطر نشان كرد:« تعداد این گونه نمایشگاه ها باید بیشتر شود و برگزاری این نمایشگاه ها مناسبتی و تنها مربوط به این ایام نیست. در حوزه هنری كمتر روزی وجود دارد كه فضای خالی برای برگزاری نمایشگاه داشته باشیم در عین حال نیازمند برگزاری یك نمایشگاه دایمی برای نمایش آثار مربوط به انقلاب اسلامی هستیم. 

 

وی گفت: به عنوان كسی كه نزدیك به سه دهه است از نزدیك شاهد فعالیت های حوزه هنری هستم و مشكلات و مسایل حوزه هنری را می دانم، فكر می كنم نقش حوزه هنری در شكل گیری و ترویج هنر وادب انقلاب اسلامی بی نظیر است البته اساس تشكیل حوزه هنری هم به همین دلیل بوده است و در واقع بی هیچ منتی وظیفه خود را در این زمینه انجام می دهد.

 

وي در پاسخ به سوالي در مورد نگراني كارگردانان حاضر در جشنواره فجر در خصوص عدم نمايش فيلم هايشان در سينماهاي حوزه هنري، گفت: ما فيلم هايي را كه مردم دوست دارند ببينند نمايش مي دهيم و طبيعي است كه آثاري كه براي خوشايند ديگران ساخته شده اند و مردم از ديدنشان احساس خوبي پيدا نخواهند كرد را اكران نمي كنيم.

 

رئيس حوزه هنري  در پایان با اشاره به  اكران فيلم «يه حبه قند» در اسپانيا، گفت: صف تماشاگران اسپانيايي براي ديدن اين فيلم نشان دهنده اين است كه آن ها سينماي ايران را شناخته اند و مي دانند كه فيلم هاي ايراني خشن و صنعتي نيستند و از زندگي و ارزش هاي انساني صحبت مي كنند.

 

انتهای پیام/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.