یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴

علی نصیریان در مراسم افتتاح نمایش «قرار داد» :

معتقدم تئاتر با حضور مردم معنا می گیرد

علی نصیریان در افتتاح نمایش «کلمه، سکوت، کلمه»

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ مراسم افتتاح نمایش «قرار داد» شب گذشته با نواختن زنگ افتتاح نمایش توسط علی نصیریان برگزار شد و در این مراسم گروه تئاتر«مردم» بار دیگر احیا شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر سینما پرس مراسم افتتاح نمایش «قرار داد» به کارگردانی داریوش مؤدبیان شب گذشته با حضور چهره هایی چون علی نصیریان، مجید سرسنگی، داوود فتحعلی بیگی، خسرو احمدی و جمعی از اهالی هنر در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم داریوش مؤدبیان اظهار داشت: از اینکه پس از سالها توانستم در مقام کارگردان اثری را به روی صحنه ببرم خوشحالم البته دلیل اینکه در طی این سالها کارگردانی نکردم بلد نبودن این کار نبود بلکه به خاطر انتخاب متونی بود که مدیران سالن ها به علت شرایط انتخاب نمی توانستند فرصت اجرا را به آنها بدهند.

 

وی در ادامه با اشاره به احیای گروه تئاتر «مردم»، گفت: خوشحالم که گروه تئاتر «مردم» که سرپرست آن علی نصیریان بود، احیا می شود.

 

در ادامه این مراسم مجید سرسنگی رییس تماشاخانه ایرانشهر بیان کرد: خوشحالم که اجراهای تماشاخانه ایرانشهر با نمایش داریوش مؤدبیان آغاز می شود.

 

وی با بیان اینکه اجراهای تماشاخانه ایرانشهر ضبط شده و در اختیار مخاطبان قرار می گیرد، تصریح کرد: این اقدام در آینده می تواند گنجینه ای از آرشیو اجراهای تئاتری برای هنرمندان باشد.

 

علی نصیریان نیز در این مراسم در رابطه با گروه تئاتر مردم گفت:علی نصیریان در این مراسم گفت:این گروه با حضور من و عزت الله انتظامی در سال 40 شکل گرفت، پس از شکل گیری تماشاخانه سنگلج من نام این گروه را «مردم» گذاشتم زیرا معتقدم تئاتر بدون مردم معنایی ندارد.

 

وی خاطر نشان کرد: این دومین بار است که در تماشاخانه ایرانشهر زنگ افتتاح نمایش را من به صدا در می آورم البته آیین به زنگ افتتاح درآوردن نمایش برای من تازگی دارد زیرا قبل ها ما هم برای آغاز اجرای عمومی نمایش هنرمندانی را دعوت می کردیم.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 


 




 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.