یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸

«نیکی کریمی» برای نخستین بار به صحنه تئاتر می‌رود

نیکی کریمی

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ نیکی کریمی بازیگر و کارگردان شناخته شده سینمای ایران در جدیدترین فعالیت خود قرار است، با نمایش «شام با دوستان» به کارگردانی آیدا کیخایی بر صحنه تئاتر حضور پیدا کند.

به گزارش خبرنگار تئاتر سینما پرس، نیکی کریمی بازیگر شناخته شده ای است که با فیلم «عروس» به کارگردانی بهروز افخمی به عنوان چهره ای موفق و با استعداد به سینمای ایران معرفی شد. این بازیگر در جدیدترین فعالیت حرفه ای خود به ایفای نقش در نمایش «شام با دوستان» به کارگردانی آیدا کیخایی می پردازد، این نمایش اولین حضور کریمی در عرصه تئاتر محسوب می شود. البته نیکی کریمی پیش از این تله تئاتری با عنوان «خرده دعواهای زن و شوهری» را با حضور محمدرضا فروتن در کارنامه تئاتری خود داشته اما تاکنون بر صحنه تئاتر حاضر نشده است و این نخستین حضور او است.

 

سارا، پری، ردپای گرگ، بوی پیراهن یوسف، دو زن، نسل سوخته، واکنش پنجم، چه کسی امیر را کشت؟،  محاکمه در خیابان، شکلات داغ، دموکراسی تو روز روشن و... از جمله فیلم هایی هستند که وی در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

 

 کریمی در سال 1383 اولین فیلم بلند سینمایی خود را با نام «یک شب» را کارگردانی کرد و«سوت پایان»، «روایت»، «چند روز بعد»، «یک شب»، «داشتن یا نداشتن» دیگر فیلم هایی هستند که نیکی کریمی در مقام کارگردان در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

 

 

 

نمایشنامه «شام با دوستان» نوشته دونالد مارگولیز و برنده جایزه پولیتزر در سال دو هزار شده است، بهناز جعفری، امیر رضا دلاوری و احمد ساعتچیان بازیگرانی هستند که به ایفای نقش در این نمایش می پردازند.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.